کد خبر: 38399
تاریخ انتشار: یکشنبه, 30 دی 1397 - 14:02

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی میزبان فعالیت‌های فرهنگی شدند

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
همزمان با هفته چهارم دی ماه، ویژه برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی برگزار شد.
کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی میزبان فعالیت‌های فرهنگی شدند

به گزارش لیزنا، همزمان با هفته چهارم دی ماه و با حضور پرشور شهروندان استان مرکزی، برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

دیدار کتابداران دلیجانی با امام جمعه جدید این شهرستان

جمعی از کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دلیجان با حضور در دفتر امام جمعه، با حجت الاسلام غفوری، امام جمعه جدید این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار فهیمه لطفعلی، رئیس اداره شهرستان دلیجان به ارائه گزارشی از وضعیت شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی و فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و در ادامه اعضای انجمن پیشنهادات و دیدگاه‌های خود را در زمینه ترویج کتاب و کتابخوانی مطرح کردند.

 

نشست کتاب‌خوان ویژه خانواده جانبازان در شهر دلیجان

به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و با همکاری اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دلیجان، نشست کتاب‌خوان ویژه خانواده جانبازان در کتابخانه عمومی اشراق برگزار شد.

در این نشست «نامیرا» نوشته صادق کرمیار، توسط زهرا مومنی؛ «نگاهی کوتاه به زندگی زینب کبری(س)» نوشته سید هاشم رسولی محلاتی، توسط اکرم جلالی؛ «خاطرات مرضیه حدیدچی» نوشته مرضیه حدیدچی، توسط مریم امیدی؛ «آسیب شناسی رفتاری انسان از دیدگاه قرآن» نوشته محمد نوروزی، توسط لیلا اشرفی و «چهار اثر فلورانس» نوشته فلورانس اسکاول شین، توسط مریم مهدوی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

معرفی و جمع‌خوانی کتاب «جلوه نور» در خمین

به همت اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی، کتاب «جلوه نور: پرتوی از فضائل معنوی فاطمه زهرا(س)» نوشته علی سعادت پرور در آموزشگاه دخترانه عارفه شهر خمین معرفی و جمع‌خوانی شد

مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: هر یک از رفتارهای حضرت فاطمه(س) دارای حقیقتی است که آن را به سادگی و با تحلیل و استنباط می‌توان در همه زمان‌ها ‌و در همه ابعاد فردی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به کار برد

شمسی افزود: رفتارهایی نیز در سیره حضرت فاطمه(س) وجود دارد که عیناً قابل اقتباس و پیروی است؛ مانند عبادت و دعا، رفتار مناسب و مهرورزی به خانواده. پس الگوها منحصر به زمان و مکان نیستند و در همه اعصار می‌توان برای الگوگیری به آنها مراجعه کرد.

گفتنی است، روخوانی بخش‌های جالب و شنیدنی کتاب «جلوه نور» توسط دانش آموزان آموزشگاه عارفه، بخش پایانی این نشست بود.

 

جشن تکلیف دختران در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

با حضور معلمان و جمعی از والدین، جشن تکلیف دختران مدرسه ابتدایی شهید بنت الهدی صدر شهر جاورسیان در کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی برگزار شد.

 

مدرسه حجاب داودآباد میزبان نشست کتاب‌خوان شد

به همت کتابخانه عمومی شهدای شهر داودآباد، نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در مدرسه دخترانه حجاب برگزار شد.

 

نشست کتاب‌خوان با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در کردیجان

به همت کتابخانه عمومی حضرت سیدالشهدا(ع)، نشست کتاب‌خوان با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدرسه ابتدایی بنت الهدی روستای کردیجان شهرستان آشتیان برگزار شد.

در این نشست «در خیابان مراقب باش» نوشته کلر لولین، توسط مهدی واحدیان؛ «در شهر مراقب باش» نوشته کلر لولین، توسط امیرعباس کریمی پور؛ «بکوشیم و ادامه دهیم» نوشته چری مینرز، توسط محمدجواد نجاری؛ «چگونه مواظب خود باشیم» نوشته مارک تولن براون، توسط پانیذ بزرگی؛ «من خانواده ام را دوست دارم» نوشته جوی کوالی، توسط فاطمه زهرا قنبری و «خانواده مثل یک کیک است» نوشته افسانه شعبان نژاد، توسط زهرا واحدی کردیجانی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

نشست کتاب‌خوان روز پرستار در شهر دلیجان برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی علامه عبدالهادی دلیجانی، نشست کتاب‌خوان به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در مدرسه دخترانه طریق الاسلام شهر دلیجان برگزار شد.

در این نشست «خداحافظ درختان سرو» نوشته مژگان شیخی، توسط زهرا شفایی؛ «سرطان پایان و آغاز من» نوشته شیرین تبعه امامی، توسط فاطمه کاظمی؛ «نکات کلیدی سلامتی و جوانی» نوشته محمدرضا قربان زاده، توسط کوثر محمدی؛ «دخیل عشق» نوشته مریم بصیری، توسط هلیا سادات باشی؛ «خاطرات ایران» نوشته ایران ترابی، توسط پریسا دورقی و «من زنده ام» نوشته معصومه آباد، توسط زینب سادات سیدی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

نشست کتاب‌خوان کودک در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

با حضور جمعی از مادران و اعضای کودک، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی شهید هاشمی نژاد شهر ساوه برگزار شد.

در این نشست «کی بود؟ کی بود؟ آناس دوست بخور منو نه با پوست» نوشته ناصر کشاورز، توسط عسل ستاری؛ «آرزوی شاهان» نوشته محمدرضا یوسفی، توسط محمدرضا ستاری؛ «تیزپا و سم طلا» نوشته اورسلامور، توسط علی حاجتی؛ «آب و شکر با لیمو شربت می سازه لیمو» نوشته ناصر کشاورز، توسط زهرا نجفی و «دخترک مو طلایی» نوشته محمود میرزایی، توسط ترنم سربندی فراهانی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

برگزاری مراسم شاهنامه خوانی در کتابخانه شهید بهشتی خمین

بانوان عضو کتابخانه عمومی شهید بهشتی شهر خمین گرد هم آمدند و شاهنامه فردوسی را جمع خوانی کردند.

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: یکی از دلایلی که کمتر به شاهنامه مراجعه می‌کنیم، حجیم بودن آن است. این حجم زیاد برای خواننده ناشکیبا و شتابزده روزگار ما چندان ترغیب‌کننده نیست. اما از آنجا که این مجموعه بزرگ از چهار بخش نسبتاً مستقل تشکیل شده، نیازی نیست آن را از ابتدا تا انتها بخوانیم و هر داستانش روایتی خواندنی است

شمسی افزود: در این برنامه یکی از اعضای نوجوان بخشی از کتاب شاهنامه را به نظم و نثر برای شرکت کنندگان خواند و در ادامه جمعی از بانوان شهر خمین به جمع خوانی داستان های این کتاب ارزشمند پرداختند.

 

قصه گویی از کتاب «زنان نامدار» در کتابخانه ادیب الممالک جاورسیان

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و با حضور دانش آموزان کلاس اول مدرسه ابتدایی شهید بنت الهدی صدر، برنامه قصه گویی از کتاب «زنان نامدار» نوشته احمد بهشتی در کتابخانه عمومی ادیب الممالک فراهانی شهر جاورسیان برگزار شد.

 

جمع خوانی کتاب در کتابخانه فخرالدین عراقی کمیجان

به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و روز پرستار، کتاب «طب الائمه» تالیف علامه سید عبدالله شبر در کتابخانه عمومی فخرالدین عراقی شهر کمیجان معرفی و جمع خوانی شد.

 

مسابقه نقاشی به مناسبت روز پرستار در کتابخانه شهدای پرندک

با حضور دانش آموزان دختر پیش دبستانی آوای مهر، مسابقه نقاشی به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار در کتابخانه عمومی شهدای شهر پرندک برگزار شد.

 

نشست کتاب‌خوان درمدرسه عارفه شهر خمین برگزار شد

به همت کتابخانه عمومی شهید بهشتی، نشست کتاب‌خوان دانش آموزی درمدرسه دخترانه عارفه شهر خمین برگزار شد.

در این نشست «چگونه یک گیاه تبدیل به نفت می‌شود» نوشته لیندا تاگلیافر، توسط حنانه نوروزی؛ «مارادونا در سنگر دشمن» نوشته داود امیریان، توسط فاطمه اسلامی؛ «دختره خل و چل» نوشته محمد رضا شمس، توسط ساجده حسنی؛ «ننه یخی و پسر تابستان» نوشته حمید رضا نخفی، توسط بهناز انصاری؛ «دانشمندان و آزمایش‌های حیرت انگیز» نوشته مایک گلد اسمیت، توسط مریم حسینی و «چگونه یک ابر تبدیل به توفان تندری می‌شود» نوشته مایک گراف، توسط فاطمه شمسی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

نشست کتاب‌خوان در مدرسه ۱۲ بهمن روستای اسفندان

به همت کتابخانه شهدای روستای اسفندان کمیجان، نشست کتاب‌خوان دانش آموزی در مدرسه ۱۲ بهمن برگزار شد.

در این نشست «گلی برای آخرین پیامبر(ص)» نوشته مهری ماهوتی، توسط ملیکا اسفندانی؛ «زندگانی حضرت فاطمه زهرا(س)» نوشته سیدجعفر شهیدی، توسط فاطمه اسفندانی؛ «روشنی مهتاب» نوشته مهدی خدامیان آرانی، توسط زینب عارف؛ «خاطر نازک گل» نوشته حسین سیدی، توسط فاطمه غنی‌ئی؛ «فریاد مهتاب» نوشته مهدی خدامیان آرانی، توسط مهساچلبی و «معجزات حضرت فاطمه(س)» نوشته احمد متوسل، توسط نرگس چلبی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد

 

نشست کتاب‌خوان ویژه بانوان در کتابخانه شهید بهشتی خمین

با حضور جمعی از بانوان شهر خمین، نشست کتاب‌خوان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست «کتابی برای جوان ها» تألیف سول لایا، توسط الهه شمسی؛ «چگونه از خواسته‌های بر حق خود دفاع کنیم» نوشته پل هاوک، توسط سعیده مجتهدی؛ «کمبود اعتماد به نفس: شناخت و بررسی اختلال کمروئی» نوشته سعید کاوه، توسط وجیهه سیدین؛ «کمروئی و راه‌های درمان آن» نوشته ژان شارتیه، توسط مریم آقاجانی؛ «ایجاد انگیزه در کودکان» نوشته الیزابت هارتلی بروئز، توسط مرضیه احمدی و «به فرزندان خود روش فکر کردن بیاموزیم» تألیف ادوار د بونر، توسط مهدیه فرجی معرفی و به اشتراک گذاشته شد.

 

جمع خوانی کتاب «دُن کیشوت» در کتابخانه نابینایان اراک

با حضور اعضای نابینا و کم بینای کتابخانه شماره یک شهر اراک، کتاب «دُن کیشوت» نوشته سِر وانتس در بخش نابینایان دکتر خزائلی برگزار شد.

در جلسات جمع خوانی کتابخانه نابینایان دکتر خزائلی، افرادی که قدرت بینایی کافی برای مطالعه متون چاپی را دارند کتاب را برای بقیه شرکت کنندگان می خوانند و افراد نابینا نیز با گوش دادن، در جمع خوانی کتاب مشارکت می کنند

 

قصه گویی برای کودکان در پیش دبستانی سرزمین سبز شهر خمین

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه عمومی شهید بهشتی در پیش دبستانی سرزمین سبز شهر خمین حضور یافت و به قصه گویی از کتاب «آی قصه قصه قصه» نوشته شراره وظیفه شناسی پرداخت.

شمسی گفت: این مجموعه به کوشش زهره پریرخ و شراره وظیفه‌شناس گردآوری شده و مشتمل بر داستان‌های متنوع برای گروه سنی ب و ج است.

وی افزود: قصه‌گویی در کتاب‌خانه و مهدکودک، فعالیت جمعی شیرین و پرتحرکی است که ضمن ایجاد ارتباطی زنده و نزدیک میان قصه‌گو و مخاطب به وسیله‌ قصه، سنت قصه‌گویی را بقا و غنا می‌بخشد.

 

جمع خوانی کتاب «امیرکبیر» در کتابخانه شهدای قورچی باشی

با حضور جمعی از دختران نوجوان، کتاب «امیرکبیر» نوشته فرهاد حسن زاده در کتابخانه عمومی شهدای شهر قورچی باشی جمع خوانی شد.

مژگان یوسفی، مسئول کتابخانه شهدای قورچی باشی گفت: برای آشنایی و شناخت بهتر قهرمانی چون امیرکبیر، کتاب‌های فراوانی وجود دارد که می‌توان کتاب «امیرکبیر» انتشارات مدرسه را به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های موجود معرفی کرد.

یوسفی افزود: میرزا تقی خان امیرکبیر، قهرمان ملی تاریخ ایران، آزادی، استقلال، اقتدار و آگاهی را برای ملت ایران به ارمغان آورد. او سیاستمداری کارکشته و مقتدر و زمامداری خیرخواه برای ملت بود که با ظلم و فساد دربار و سلطۀ استعمار مبارزه کرد.

وی ادامه داد: در این کتاب با شیوه‌ای روایت گونه از سرگذشت امیر کبیر و یک دوره‌ تاریخی مهم از ایران آشنا می‌شویم. از زمانی که وزیر با کفایت ایران، کودکی است خردسال که در باغ و عمارت درباری مشغول بازی است و جرقه‌های آگاهی و حقیقت در ذهنش شکل می‌گیرد، تا دورانی که جهل را میوۀ تلخ فقر و بی‌ارادگی این ملت می‌یابد؛ او با خدمات و اصلاحات بنیادین خود چهرۀ تازه‌ای از ایران را به جهان می‌نمایاند

 

نشست کتاب‌خوان نوجوان در کتابخانه اشراق دلیجان

به مناسبت سالروز فرار شاه معدوم، نشست کتاب‌خوان با حضور دانش آموزان پایه ششم آموزشگاه پسرانه حافظ در کتابخانه عمومی اشراق شهر دلیجان برگزار شد.

در این نشست «شاه رفت» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، توسط سینا اسماعیلی؛ «رضای کوچک» نوشته سید قاسم یاحسینی، توسط محمدمهدی لر؛ «مرگ در مرداب» نوشته ابراهیم حسن بیگی، توسط علی فضیلت؛ «بیزبوشاهی استمیروخ» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، توسط علی رحیمی و «قصه های خوب برای بچه های خوب» نوشته مهدی آذریزدی، توسط مریم سادات جلالی با حاضرین به اشتراک گذاشته شد.

 

جشن عبادت با طعم کتاب در شهر قورچی باشی خمین

با همکاری کتابخانه شهدای قورچی باشی، جشن عبادت دانش آموزان دختر مدرسه شهید کلانتری همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب(س) برگزار شد.

در این برنامه کتاب «سلام خدا جونم» که شامل دلنوشته های صمیمانه دختران نه ساله با خداست به تمامی دانش آموزان اهدا شد و در ادامه کتاب «اولین نماز من» نوشته زهرا وثوقی و کتاب‌های «من نماز را دوست دارم»، «ستاره های آسمان نماز» و «هر جا میشه نماز خوند» توسط مژگان یوسفی، مسئول کتابخانه شهدای قورچی باشی معرفی شد.

 

جمع خوانی کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در گرکان

به همت کتابخانه عمومی امام خمینی (ره)، کتاب «امر به معروف و نهی از منکر» در روستای گرکان شهرستان آشتیان معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب «پر» در کتابخانه شهید هاشمی نژاد ساوه

به همت حوری صاحب، مسئول کتابخانه شهید هاشمی نژاد، کتاب «پر» با حضور جمعی از کودکان شهر ساوه معرفی و جمع خوانی شد.

 

جمع خوانی کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» در شهر مهاجران

با حضور جمعی از بانوان شهر مهاجران، کتاب «ظهور و سقوط پهلوی» خاطرات حسین فردوست در کتابخانه عمومی حضرت زهرا(س) معرفی و جمع خوانی شد.

 

کارگاه داستان نویسی در کتابخانه شهدای قورچی باشی

با حضور دانش آموزان پایه نهم مدرسه شهدای شهر قورچی باشی، کارگاه داستان نویسی با موضوع آزاد در کتابخانه عمومی شهدای قورچی باشی برگزار شد

مژگان یوسفی، مسئول کتابخانه شهدای قورچی باشی گفت: نوشتن یکی از مهارت‌های چهارگانه سوادآموزی است و نوشتن داستان و سرودن شعر یکی از روش‌های عملی پرورش خلاقیت است.

یوسفی افزود: کودکان و نوجوانان برای نوشتن مجبور هستند کتاب بخوانند، مطالعه و پژوهش کنند و منتقدانه بیاندیشند و برگزاری چنین برنامه هایی به شناخته شدن استعدادهای ناب و پرورش آنها در کودکان و نوجوانان کمک می‌کند

 

قصه گویی برای کودکان در روستای کردیجان آشتیان

زینب توانای آشتیانی، مسئول کتابخانه عمومی حضرت سیدالشهدا(ع) روستای کردیجان در مدرسه ابتدایی بنت الهدی حضور یافت و به قصه گویی از کتاب «خوش مزه ترین کلوچه» نوشته اریک کارل پرداخت.

توانای آشتیانی گفت: این کتاب داستان مادری است که برای پختن کلوچه احتیاج به آرد و شیر و تخم مرغ دارد و از پسرک خود می‌خواهد تا آنها را فراهم کند

وی افزود: تصاویر زیبای این کتاب برای کودکان خیلی جذاب و دیدنی است و خواننده کتاب پسرک را از کشتزار تا آسیاب دنبال می کند و آرد تهیه شده را برای مادر او می برد.

 

جمع‌خوانی کتاب «آخرین فرستاده» در آموزشگاه پروین اعتصامی خمین

به همت کتابخانه عمومی شهید بهشتی، کتاب «آخرین فرستاده» نوشته محمدرضا سرشار در آموزشگاه پروین اعتصامی شهر خمین معرفی و جمع خوانی شد.

اشرف شمسی، مسئول کتابخانه شهید بهشتی گفت: این کتاب زندگینامه داستانی رسول گرامی اسلام (ص) شامل زندگینامه داستانی، سالشمار زندگی و چهل سخن از پیامبر(ص) است.

 

جمع خوانی کتاب «خداحافظ درختان سرو» در کتابخانه شهدای اسفندان

به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س)، کتاب «خداحافظ درختان سرو» تالیف مژگان شیخی در کتابخانه عمومی شهدای روستای اسفندان شهرستان کمیجان معرفی و جمع خوانی شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: