کد خبر: 38574
تاریخ انتشار: شنبه, 13 بهمن 1397 - 10:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی در اصفهان

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان اصفهان
سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی در کاشان پایتخت کتاب ایران با حضور معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان، برگزار و نفرات برتر معرفی و تقدیر شدند .
اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی در اصفهان

به گزارش لیزنا، اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی در استان اصفهان با حضور علی اکبر مرتضائی، معاون استاندار و فرماندار ویژه کاشان، امیر هلاکویی، سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان، حجت الاسلام دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی، رقیه دوست فاطمی ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد، سعید عطائی شاد، مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار کاشان، فعالان حوزه کودک و نوجوان، چهره های فرهنگی و جمعی از کتابداران و کتابخوانان کودک و نوجوان و بزرگسال و اصحاب رسانه برگزار شد.

بر اساس این گزارش «امیر هلاکویی» سرپرست کتابخانه های عمومی استان اصفهان، با حضور در اختتامیه سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی ضمن عرض خوش آمد گویی به حاضران در سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی نهاد اظهار داشت: سه حوزه اصلی برای فعالیت های خود در کتابخانه های عمومی تعریف کرده ایم. در حوزه اول که ایجاد انگیزه است، می کوشیم کتابخانه به محل رفت و آمد تبدیل شده و گرایش به سمت کتاب، کتابخوانی و کتابخانه در مردم ایجاد شود. حوزه دوم، ایجاد دسترسی است؛ بدین معنا که هر جا شرایط و امکانات فراهم باشد کتابخانه ای با امکانات، شرایط مناسب و استاندارد ایجاد کنیم و حوزه دیگر ایجاد مهارت است. باید بدانیم که مطالعه نیاز به مهارت دارد که باید با آموزش مناسب ایجاد شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه های عمومی از تاثیر گذارترین مراکز در رشد و اعتلای فرهنگی جامعه ما هستند، گفت: مجموعه کتابخانه های عمومی استان اصفهان با استفاده از تمامی ظرفیت های خود می کوشد تا سهم به سزایی در افزایش دانش و آگاهی مردم از طریق سوق به سمت فرهنگ کتاب و کتابخوانی داشته باشد.

سرپرست کتابخانه های عمومی اصفهان با بیان اینکه قصه گویی یکی از روش های انتقال مفاهیم فرهنگی به جامعه به خصوص کودکان و خردسالان است، خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی صحیحی در راستای برگزاری دوره های آموزشی استاندارد قصه گویی برای کتابداران کتابخانه های عمومی داشته باشیم.

در ادامه مراسم اختتامیه، علی اکبر مرتضائی؛ معاون استاندار اصفهان و فرماندار ویژه کاشان ضمن خوش آمد گویی به مدیران کتابخانه های عمومی سه استان افزود: به دلیل علاقه خاص به ادبیات داستانی این جلسه یکی از بهترین جلساتی بوده که طی حضور چهار ماهه در شهرستان کاشان به عنوان فرماندار در آن حضور پیدا می کنم.

معاون استاندار اصفهان ادامه داد: حضور در کشورهای مختلف هم به عنوان سفر کاری و هم به عنوان سفر تحصیلی، همچنین شناخت از ظرفیت های داستانی کشورمان به من نشان داد ما دارای منابع و استعداد های درخشانی در کشورمان هستیم و ایران محل مناسبی برای خلق آثار بسیار ارزشمند در حوزه ادبیات داستانی است، که شما عزیزان قصه گو می توانید باعث درخشش هر چه بیشتر این آثار باشید.

اعلام بیانیه تیم داوری سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی، سخنرانی کارشناس روانشناسی کودک، قصه گویی، اجرای نمایش طنز و اجرای گروه سرود از برنامه‌های جنبی آیین اختتامیه این جشنواره بود که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت .

در اختتامیه این جشنواره «مصطفی جعفری خوزانی»، «کوثر شرفا»، «زینب سادات واسعی» از استان اصفهان؛ «سمیه اصحاب صحف»، «یاسمن پاگرد کار»، «حمیده حائری» از استان یزد و «حوری صاحب» از استان مرکزی، به عنوان برگزیدگان سومین جشنواره منطقه ای قصه گویی معرفی و به مرحله بعد راه یافتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: