کد خبر: 38696
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 بهمن 1397 - 15:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد و بررسی کتاب برج قحطی در اسلامشهر تهران برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران
 به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ نشست نقد و بررسی کتاب "برج قحطی" در کتابخانه عمومی مصطفی خمینی برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب برج قحطی در اسلامشهر تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا، به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اسلامشهر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، نشست نقد و بررسی کتاب "برج قحطی" نوشته هادی حکیمیان با حضور نویسنده کتاب، امیر محمد عباس‌نژاد نویسنده و منتقد، مجید جعفری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، شاهین عسگریان، رئیس اداره بنیاد شهید و ایثارگران و برخی از روسای ادارات و نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهروندان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه عمومی شهید مصطفی خمینی اسلامشهر برگزار شد.

در ابتدای این نشست هادی حکیمیان، نویسنده کتاب "برج قحطی" با ابراز اینکه این کتاب در پنج سال گذشته نوشته شده است اظهار داشت: داستان این کتاب نگاهی به پیروزی انقلاب اسلامی و رشادت‌های مردم یزد است که در واقع زادگاه بنده نیز محسوب می‌شود.

حکیمیان افزود: کلیات داستان ماجرای دانشجویی است که در جریان انقلاب تحت تعقیب ماموران ساواک، از تهران به شهر یزد گریخته است که سعی کردم با زبان، گویش و ادبیات محلی یزد این قصه را به تحریر درآورم.

نویسنده کتاب "برج قحطی" ادامه داد: شروع داستان از اواخر دوره قاجار و شروع دوران پهلوی و جریان کشف حجاب و صنعتی شدن نفت است و در نهایت با پیروزی انقلاب اسلامی به اتمام می‌رسد.

در ادامه این نشست امیر محمد عباس‌نژاد، منتقد کتاب "برج قحطی" با خاطر نشان کردن اینکه در نشست های نقد و بررسی کتاب، اسلامشهر، تنها جایی است که همیشه مملو از علاقه مندان کتاب و کتابخوانی است، گفت: یکی از مشخصه‌های بارز کتاب "برج قحطی" معرفی کامل زبان، نوع زندگی و فرهنگ مردم یزد است.

عباس‌نژاد افزود: این کتاب بخشی از تاریخ انقلاب را نشان می دهد که مردم کمتر از آن می‌دانند زیرا که مردم وقایع انقلاب را بیشتر از پایتخت شنیده و یا خوانده‌اند.

این منتقد همچنین با یادآوری اینکه این رمان از منظر روایت کاملا قابل تامل است زیرا که از زبان و یا فرهنگی استفاده کرده است که مختص شهر یزد است، خاطر نشان شد: رمان برج قحطی نشان از وسعت دایره لغات نویسنده بوده و همین موضوع خواندن این کتاب را نیز جذاب‌تر می‌کند.

گفتنی است در پایان این نشست از نویسنده و منتقد کتاب "برج قحطی"، همچنین از برندگان مسابقه کتابخوانی جشنواره رضوی توسط مسئولان حاضر در جلسه تقدیر به عمل آمد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: