کد خبر: 38749
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 بهمن 1397 - 16:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

گزیده آثار بانوان کاتب قرآن کریم در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
نمایشگاه «شمیم ریحان» گزیده آثار بانوان کاتب قرآن کریم در کتابخانه و موزه ملی ملک گشایش یافت.
گزیده آثار بانوان کاتب قرآن کریم در کتابخانه و موزه ملی ملک به نمایش درآمد

به گزارش لیزنا، موقوفه آستان قدس رضوی، نمایشگاه «شمیم ریحان»، 52 اثر برگزیده 24 بانوی هنرمند خوش‌نویس و کاتب قرآن کریم از شهرهای قم، اصفهان، تهران، کرج، همدان، تبریز و استهبان را دربرمی‌گیرد که به خط‌های نسخ و ثلث کتابت شده‌اند. آیین گشایش این نمایشگاه، بعدازظهر چهارشنبه 24 بهمن 1397 در نگارخانه کتابخانه و موزه ملی ملک با حضور دوستداران فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی برپا شد.

نمایشگاه «شمیم ریحان» با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک و مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران (دارالکتابه) به مناسبت آغاز جشن‌های میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها و هم‌زمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف‌هایی همچون گسترش فرهنگ و معارف قرآنی و شناساندن توانمندی‌های بانوان هنرمند کشور در بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران برپا شده است.

46 تابلو از قطعه‌های خوش‌نویسی و مُذَهِّب قرآنی این بانوان هنرمند بر دیوارهای نگارخانه کتابخانه و موزه ملی ملک و شش اثر قرآنی و ادعیه در ویترین‌های میانی نگارخانه، نمایشگاه شمیم ریحان را زینت بخشیده‌اند. این نمایشگاه، در روز سه‌شنبه 7 اسفند 1397 خورشیدی هم‌زمان با برگزاری آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله در کتابخانه و موزه ملی ملک پایان می‌یابد.

گزیده تصویرهای این نمایشگاه را در اینجا می‌بینید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: