کد خبر: 38795
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 بهمن 1397 - 08:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاه‌های مناسبتی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

منبع : روابط عمومی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی
کتابداران کتابخانه‌های وابستۀ آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌ها، اقدام به برپایی نمایشگاهی از منابع مطالعاتی در موضوعات گوناگون نمودند که با استقبال خوبی روبه‌رو شده است.
نمایشگاه‌های مناسبتی در کتابخانه‌های آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا، به همت کتابداران کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد و شهرستان‌های سراسر کشور، پیوسته در مناسبت‌های مختلف سال، نمایشگاه‌هایی از منابع مطالعاتی شامل منابع چاپی، نرم‌افزار، منابع شنیداری و دیداری، عکس، پوستر و... در موضوعات گوناگون در این کتابخانه‌ها برپا می‌شود که پیوسته با استقبال خوبی از سوی مراجعین و سایر علاقه‌مندان روبه‌رو بوده است.

معاون امور کتابخانه‌های این سازمان از نمایشگاه‌‌هایی که به‌تازگی در این کتابخانه‌ها برپا شده است، یاد کرد و گفت: نمایشگاه «نقش کارآفرینی در اقتصاد مقاومتی»، در راستای معرفی نقش کارآفريني خلاق و تاثير آن در رشد و توسعۀ اقتصادي، رقابت، شغل‌آفريني، اشتغال‌زايي پايدار، استقرار و توسعۀ عدالت اجتماعي، حضور گسترده و فعال در بازارهاي جهاني، فقرزدايي، افزايش اميد به زندگي، شادزيستي و ساير آرمان‌هاي اجتماعي در کتابخانۀ آیت‌الله شیخ عباس تربتی (واقع در خواجه‌ربیع) برگزار شده است.

حسین خسروی افزود: نمایشگاهی با عنوان «چهارده اختر تابناک» با موضوع زندگانی چهارده معصوم(ع)، در کتابخانۀ زینبیه واقع در مطهری شمالی2 برپا شده که از جمله منابع به‌نمایش‌درآمده در آن، «الگوهای فضیلت»، «ستارگان ولایت»، «قصه‌های تربیتی 14 معصوم» و «خلقت معصومین» است.

وی به نمایشگاه دیگری با عنوان «مسافران عرش» اشاره کرد که به مناسبت فرارسیدن روز تکریم مادران و همسران شهدا، در کتابخانۀ آیت الله شیخ مجتبی قزويني(ره) واقع در خيابان طبرسي، حد فاصل چهارراه مجلسی و چهارراه سيلو برپا شده است.

خسروی ادامه داد: در این نمایشگاه بیش از یکصد منبع چاپی و دیجیتالی با موضوع زندگی‌نامه و خاطرات شهدا و جانبازان دفاع مقدس، روایت مادران و همسران شهدا از زندگی آن دلاورمردان، تاریخ انقلاب اسلامی و جنگ تحميلي به نمایش درآمده که از مهم‌ترین منابع آن، «نیمۀ پنهان ماه»، «روزشمار جنگ ایران وعراق»، «فرهنگ جبهه»، «روایت عشق»، «بچه‌های حاج‌قاسم»، «من زنده‌ام»، «اینک شوکران» و نرم‌افزارهای «یک جرعه عطش»، «کبوترهای پیکرسوخته»، «شاهد» و «ستاره‌ها» است.

وی در پایان یادآور شد: منابع این نمایشگاه‌ها قابل امانت به مراجعین و اعضای محترم کتابخانه است و تا پایان هفتۀ جاری در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: