کد خبر: 38808
تاریخ انتشار: سه شنبه, 30 بهمن 1397 - 16:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان برگزار شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان
  نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه تأکید کرد.
جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان برگزار شد

 به گزارش لیزنا، جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان با حضور آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان؛ حجت‌الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان؛ محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان؛ اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان و جمعی از کارکنان ستادی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

آیت‌الله سید محمد شاه‌چراغی نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه این استان دارای خیرین بسیاری در حوزه‌های مختلف است، بیان داشت: باید در کارهای خیر مردم را شریک کرد. کار خیر ماندگار است. انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان باید خیرین را در این حوزه شناسایی و از ظرفیت این قشر برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به آیات قرآن کریم، اظهار داشت: در دین مبین اسلام تأکید فراوانی در خصوص مطالعه شده است.

شاه‌چراغی کتاب را بهترین دوست و هم‌نشین انسان دانست و افزود: کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود.

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید برنامه‌های فرهنگی برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به این مطلب که والدین نقش بسزایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی دارند، گفت: انسان باید از دوران کودکی با کتاب انس بگیرد.

شاه‌چراغی افزود: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ مطالعه و ارائه گزارش فعالیت‌های انجمن خیرین کتابخانه ساز استفاده شود.

در ادامه حجت‌الاسلام جلیل طاهریان، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز استان سمنان نیز با اشاره به این مطلب که در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی و جلب کمک خیرین جهت پیشبرد این هدف، انجمن خیرین کتابخانه ساز در استان سمنان به ثبت رسیده است، گفت: این انجمن در راستای تجربه‌های موفق سایر تشکل‌های خیرین در حوزه فرهنگی و آموزشی تشکیل‌شده است.

وی افزود: جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک‌های خیرین در جهت ساخت و توسعه کتابخانه‌های عمومی، مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه‌های عمومی و مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره‌برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در سطح جامعه، کمک به بازسازی، نوسازی، تجهیز و نگهداری کتابخانه‌های عمومی و طراحی و برنامه‌ریزی به‌منظور تشویق و ترغیب جوانان به مطالعه مفید با کمک رسانه‌ها و به‌ویژه رسانه ملی و تشویق و تقدیر از خدمات خیرین ازجمله اهداف انجمن خیرین کتابخانه خیرین ساز استان سمنان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: