کد خبر: 38815
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 اسفند 1397 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در سیستان و بلوچستان تجلیل شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سیستان و بلوچستان
 همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب و در قالب طرح چهل قلم، حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در زاهدان تجلیل شد.
از حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار در سیستان و بلوچستان تجلیل شد

به گزارش لیزنا، آیین تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین احمد رهدار، نویسنده متعهد و برجسته حوزه انقلاب اسلامی در قالب طرح چهل قلم و با حضور آیت الله محمد حسین ملک زاده، استاد حوزه و دانشگاه؛ محمد تقی اکاتی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی استاندار؛ حجت الاسلام عیسی بزمانی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان؛ سلطانعلی میررئیس، رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان؛ دادخدا خدایار، رئیس نمایندگی آستان قدس در زاهدان و جمعی از اساتید دانشگاه روز دوشنبه ۲۹ بهمن در سالن علامه حلی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان برگزار شد.

 آیت الله محمد حسین ملک زاده، استاد حوزه و دانشگاه، در این مراسم گفت: اسلام، دین علم آموزی و علم اندوزی است و پیامبر اسلام نیز همواره بر این امر تاکید داشتند و حتی به اسرا می فرمودند، هر کس به ۱۰ مسلمان خواندن و نوشتن بیاموزد، آزاد خواهد شد.

وی ادامه داد: رهدار، شخصی برخاسته از این استان است که با تاسیس موسسات فرهنگی و فقهی در عرصه ترویج علم آموزی در کشورگام برداشته است. وی نه تنها در عرصه استانی و ملی  بلکه در عرصه بین المللی نیز چهره ای شناخته شده است و تجلیل از ایشان تجلیل از مقام دانشمندان است.

در ادامه حامد زارعی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که نویسندگی و تولید علم، ماحصل سلوک علمی و روحی نویسنده است.  همانگونه که در روایات آمده است، تکریم عالم، تکریم علم است و این مراسم به پاس مجاهدت های علمی حجت السلام و المسلمین احمد رهدار برگزار شده است.

زارعی، با اشاره به اجرای طرح چهل قلم توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قالب طرح چهل قلم، از ۴۰ تن از نویسندگان متعهد و برجسته کشور، تقدیر می کند که  تجلیل از حجت الاسلام احمد رهدار نیز در این راستا انجام شده است.

سلطانعلی میر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان، نیز در این مراسم گفت: اجرای طرح چهل قلم توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور کاری ارزشمند است. گرامیداشت نویسنده، تقدیر یک شخص نیست بلکه تقدیر از علم وتقدیر از سیره و سنت علم آموزی است.

حجت الاسلام ولمسلمین احمد رهدار نیز در این مراسم گفت: اکنون و در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بر سر سفره برکات نظام اسلامی نشسته ایم و تمام دنیا این انقلاب و ایران را با نام امام خمینی (ره) می شناسد. ما با افتخار در زمانی هستیم که گفتمان انقلاب اسلامی از طریق امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، افق جدیدی به روی دنیا باز کرده است. امروزه بسیاری از اندیشمندان دنیا این سئوال را دارند که چگونه ایران اسلامی با وجود تحریم ها و مشکلاتی که دشمنان اسلام برای آن به وجود آورده اند، دارای جایگاه رفیعی در میان کشور های دنیا است و می تواند پایگاه اجتماعی و مردمی قوی برای خود ایجاد کند.

 وی در پایان گفت: انقلاب اسلامی باعث شد تا مردم از قیمومت حکومت خارج شوند و علما و نویسندگان نیز به آزادی عمل بیشتری دست یافتند.

در پایان این مراسم از ۸ عنوان کتاب حجت الاسلام احمد رهدار با عناوین «تاریخ سیاسی ایران»، «تایخ تحول مکاتب فقه سیاسی شیعه»، «انقلاب اسلامی و تاملات فقهی تاریخی»، «تاملات دینی»، «انقلاب اسلامی و غرب»، «تمدن اسلامی»، «تاملات فلسفی تاریخ» و «تاملات سیاسی» رونمایی و با اهدای هدایایی از ایشان تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: