کد خبر: 38844
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

رونمایی از کتاب «طریق هدایت» در سپیدان استان فارس

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس
 طی مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس، آیین تجلیل آیت الله حاج شیخ عبدالرسول حسنی اردکانی و رونمایی از کتاب «طریق هدایت» در سپیدان برگزار شد.
رونمایی از کتاب «طریق هدایت» در سپیدان استان فارس

به گزارش لیزنا، آیین تجلیل از عالم پارسا آیت الله حاج شیخ عبدالرسول حسنی اردکانی و مراسم رونمایی از کتاب «طریق هدایت» این عالم وارسته با حضور آیت الله لطف الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز؛ روح الله منوچهری، مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس؛ آیت الله سید ابوفاضل رضوی اردکانی، امام جمعه موقت شیراز؛ سید علاءالدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی؛ حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرحمان موسوی انور، امام جمعه سپیدان؛ جمال جوادی جهرمی، فرماندار سپیدان، جمعی از مسئولین و حضور پرشور مردم  برگزارشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در این مراسم آیت الله حاج شیخ عبدالرسول حسنی اردکانی را از چهره های خدمتگذار در حوزه علمیه و اخلاق معرفی کرد واظهار داشت: انصافا کتاب طریق هدایت کتاب ارزشمندی است که بسیار بروز و متناسب با نیازهای امروز طلاب نگاشته شده است.

آیت الله لطف الله دژکام  در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)،اخلاق را کلید سعادت برشمرد و افزود: رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) نیاز به اخلاق را در بیانیه گام دوم انقلاب بیان فرموده اند؛ لذا ما باید در نظام جمهوری اسلامی  به فکر برقراری عدالت باشیم اما از آن طرف به فکر معنویت و اخلاق هم باشیم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه در سال جاری توفیق داشتیم که از دو تن از بزرگان و فرهیختگان شهرستان سپیدان تجلیل کنیم، گفت:  جای بسی خوشحالی است که امروز در کشور ما و در آغازین روزهای دهه پنجم انقلاب اسلامی برنامه های خوب و متنوعی برگزار می شود. برنامه هایی فرهنگی که نشان می دهد، کشور ما به این بالندگی رسیده است؛ زیرا از بزرگانی که در قید حیات هستند و تجربه گرانبهایی دارند، قدردانی و از تجربیات آن ها استفاده می شود.

روح الله منوچهری ادامه د اد: خوشبختانه از برکت این فعالیت ها توفیق های خوبی حاصل شده و مردم رغبت بسیاری به کتاب و کتابخوانی نشان داده اند، به عنوان مثال سال گذشته در دهه فجر، ۱۲۵ هزار نفر از مردم استان فارس عضو کتابخانه های عمومی بوده اند؛ اما امسال بیش از ۱۵۰ هزار نفر از خدمات این کتابخانه های استفاده می کنند.

وی با تأکید بر اینکه مفاخر بسیاری در شهرستان سپیدان وجود دارد که برای تجلیل از تمامی بزرگان  فرصت بسیار کم است، گفت:  امروز برای تجلیل از بزرگی جمع شدیم که مرجع بزرگ تحقیق و تقلید استان فارس درباره وی صحبت می کند و این بسیار ارزشمند است.

منوچهری معنویت این برنامه را به دو دلیل دانست و اضافه کرد: برگزاری این برنامه به منظور تجلیل از آیت الله عبدالرسول حسنی اردکانی  فردی که یادگاری هایی همچون تفسیر نمونه را برجای گذاشته و دیگر وجود علما و دانشمندان و فرهیختگانی  که در این مجلس حضور دارند، دلایلی است که این برنامه را نسبت به تمامی برنامه های تجلیل و نقد و رونمایی کتاب در استان متمایز کرده است.

سید علاالدین خادم، نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز  این نشست ها و گفتگو ها را یکی از ابعاد مهم معرفت یابی و دستیابی به هدف دانست و خاطرنشان کرد: جایگاه این جلسات یک جایگاه علمی مهم و قابل تامل است.

فرماندار سپیدان در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف و رسالت های مهم و اصلی نخبگان و فرهیختگان هر جامعه، گفتمان سازی و تبیین اصول و آرمان‌ های حاکمیت است، تصریح کرد: عامه مردم در جامعه تلاش می کنند تا رفتارهای خود را با نخبگان هماهنگ کنند و لذا نخبگان در شکل دهی به رفتارهای اجتماعی جامعه نقش به سزایی بر عهده دارند. جمال جوادی جهرمی با تأکید به اینکه فرهنگ برگزاری مراسم‌های تجلیل از نخبگان، علما و فرهیختگان باید در جامعه نهادینه شود، اظهار داشت: باید از زحمات و تلاش های عزیزانی همچون آیت الله حسنی اردکانی که عمر شریف خود را در راه علم و اخلاق گذاشته اند، به نحو احسنت تجلیل و قدردانی شود.

در ادامه امام جمعه شهرستان سپیدان، مراسم تجلیل از مفاخر، مشاهیر و بزرگان جامعه را اثربخش دانست و اظهار داشت: یکی از فرمول هایی که قرآن برای هدایت بشر ارائه می دهد، الگو پذیری از افراد مؤثر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالرحمان موسوی انور هدف از برگزاری مراسم بزرگداشت مفاخر شهرستان را تربیت نسل های مختلف و عمق بخشی به هویت دینی و بومی بیان کرد و افزود: اگر این همایش ها و مراسمات به یک سنت تبدیل شود در واقع یک عمق بخشی به هویت بومی شهرستانی است که غالبا فرهنگ های بومی شهرستان ها از صفات و اخلاق پسندیده که وجود دارد، تبلور می کند.

گفتنی است در پایان این دیدار ضمن اهدای لوح سپاس به آیت الله عبدالرسول حسنی اردکانی از کتاب «طریق هدایت» این روحانی برجسته رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: