کد خبر: 38849
تاریخ انتشار: شنبه, 04 اسفند 1397 - 11:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

«قصه دلبری» در کتابخانه شهید امیری شازند در استان مرکزی نقد و بررسی شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی
  نشست نقد و بررسی کتاب «قصه دلبری» نوشته محمدعلی جعفری با حضور نویسنده اثر در کتابخانه شهید امیری شازند برگزار شد.
«قصه دلبری» در کتابخانه شهید امیری شازند در استان مرکزی نقد و بررسی شد

به گزارش لیزنا، نشست نقد و بررسی کتاب «قصه دلبری» زندگی شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی به روایت همسر شهید نوشته محمدعلی جعفری با حضور نویسنده اثر، حجت الاسلام عباس دانشی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی؛ حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی، امام جمعه شازند؛ سرهنگ محمد مهجوری، فرمانده سپاه شازند و جمعی از علاقه‌مندان در کتابخانه عمومی شهید سیاوش امیری شهر شازند برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی در ابتدای این نشست ضمن اشاره به دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی این تفکر در ذهن انسان خطور می‌کرد که آیا جوانانی غیور و دلاور همچون باکری‌ها، زین الدین‌ها و فهمیده‌ها تکرار خواهند شد که پس از ظهور شجره خبیثه داعش، مدافعان حرم ثابت کردند که هنوز افرادی هستند تا خالصانه جان خود را فدای اسلام کنند.

دانشی افزود: امنیت موجود در کشور مدیون رشادت‌ها و ازخودگذشتگی‌های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است و همگی باید قدردان فداکاری‌های این دلاور مردان بی ادعا باشیم.

در ادامه این نشست محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب «قصه دلبری» گفت: در دوران دانشجویی با شهید محمدحسین محمدخانی ارتباط داشت و پس از شهادت وی، خود را ملزم دانستم که شخصیت ایشان را در قالب کتابی به عموم معرفی کنم. پس از مصاحبه با اعضای خانواده و دوستان شهید محمدخانی، به این نتیجه رسیدم که برای تبیین ابعاد شخصیتی این شهید، اثر را در دو عنوان کتاب به نگارش درآورم.

وی ادامه داد: کتاب «عمار حلب» خاطرات دوستان و هم‌رزمان شهید و تا حدودی زندگی نظامی و خانوادگی ایشان است و کتاب «قصه دلبری» به روایت‌های همسر شهید از زندگی مشترک با ایشان اختصاص دارد.

محمدعلی جعفری گفت: هرچه خواننده خود را نزدیک‌تر به شخصیت شهید ببیند، تأثیر کتاب بر او بیشتر خواهد بود و بازخوردهایی که از خوانندگان دریافت کردم، نشان می دهد که بیان جزئیات باعث هم ذات پنداری بیشتر جوانان با این شهید شده است.

پیش از این نشست نیز محمدعلی جعفری، نویسنده کتاب «قصه دلبری» به همراه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و فرمانده سپاه ناحیه شازند در منزل شهید سیاوش امیری و شهید محمدرضا کریمی از شهدای شاخص شهرستان شازند حضور یافتند و با خانواده این دو شهید دیدار و گفتگو کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی در دیدار با خانواده شهید امیری گفت: فجر آفرینان واقعی و جاویدان، فرزندان شجاع و ایثارگر شما بودند و امروز ما تنها یاد و خاطره‌ آن ها را به نسل آینده منتقل می‌کنیم.

حجت الاسلام دانشی افزود: متأسفانه جنگی که به ما تحمیل شد، سبب گم‌شدن پدیده بزرگی به نام انقلاب اسلامی شد و همه درگیر دفاع شدیم و تا به امروز وقایع پیروزی انقلاب اسلامی را بازشناسی نکرده و نمی‌دانیم نقش مردم استان در انقلاب چه میزان بوده است. باید نشان دهیم که مردم ما توسط استکبار جهانی چگونه تحقیر می‌شدند و به دنبال هویت دینی و ملی خودشان، این انقلاب را خواستار شدند.

دانشی با بیان اینکه دانشنامه جامع دفاع مقدس هنوز به مراحل نهایی نرسیده، اظهار داشت: آثار ماندگار دفاع مقدس، پدران و مادران ساده و بی ریای شهدا هستند و مسئولان باید به دیدار و دست بوسی این بزرگواران بروند.

گفتنی است، شهید سیاوش امیری در ۲۶ آذر سال ۱۳۶۰ در عملیات فتح شیاکوه و شهید محمدرضا کریمی در ۳۰ آذر ۱۳۵۸ در درگیری با اشرار ضد انقلاب به فیض شهادت شهادت نائل آمدند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: