کد خبر: 39599
تاریخ انتشار: سه شنبه, 17 ارديبهشت 1398 - 13:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز:

رویکرد مثبت نهاد به بخش نابینایان در سالهای اخیر

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خراسان جنوبی
به گفته مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز، نهاد کتابخانه های عمومی کشور در چهار سال گذشته، رویکرد مثبتی به بخش نابینایان داشته است.
رویکرد مثبت نهاد به بخش نابینایان در سالهای اخیر

به گزارش لیزنا، روح ا... ساعی، نماینده معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در امور نابینایان، از کتابخانه های خراسان جنوبی بازدید و با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه مرکزی تبریز گفت: با اینکه چند سالی است از تأسیس بخش نابینایان در کتابخانه عمومی محمدتقی کریم پور بیرجند می گذرد؛ اما این بخش فضای محدودی دارد که با توجه به حضور یک نیروی کم بینای متخصص که خدمات کتابخانه ای را ارائه دهد، می تواند به نحو مطلوبی توسعه پیدا کند.

روح ا... ساعی، با اشاره به اینکه کتابخانه عمومی محمدتقی کریم پور، امکاناتی شامل کتاب های گویا و بریل و برخی تجهیزات لازم را داراست، افزود: دیداری با مسئولان اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی داشتم و چناچه فضای مناسبی جهت بخش نابینایان اختصاص پیدا کند، کتابخانه بهزیستی حاضر به همکاری است.

نماینده معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور در امور نابینایان که در جلسه انجمن نابینایان بیرجند نیز حاضر شده بود، گفت: این انجمن علاقه مند به همکاری مشترک با اداره کل کتابخانه های عمومی به ویژه در خصوص اطلاع رسانی به نابینایان و کم بینایان در رابطه با برگزاری فعالیت های فرهنگی مثل نشست کتاب خوان و دیگر فعالیت های مشارکتی است.

ساعی که خود از اعضای سابق تیم ملی دو و میدانی معلولان کشور و مؤلف سه کتاب است، اذعان داشت: در گذشته وضعیت استخدامی کتابداران نابینا و کم بینا در نهاد با محدودیت مواجه بود؛ اما در سال های اخیر با رویکرد مثبت دبیرکل و معاونت توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی نهاد، تعداد بخش های نابینایان در کتابخانه های عمومی سطح کشور افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته تعداد بخش نابینایان از 33 مرکز به 57 مرکز رسیده افزود: روند جذب نیروی کم بینا و نابینا رو به رشد بوده و هم از بعد کمی و هم از لحاظ کیفی، پیشرفت خوبی داشته ایم.

وی علاوه بر بازدید از بخش نابینایان کتابخانه عمومی محمدتقی کریم پور بیرجند، از کتابخانه های عمومی محمدعلی کریم پور و استاد سعیدی و همچنین کتابخانه بهزیستی دیدن کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: