کد خبر: 39644
تاریخ انتشار: سه شنبه, 24 ارديبهشت 1398 - 08:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری استان امضا شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین
 اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری کل استان با هدف توسعه همکاری ها، ترویج فرهنگ مطالعه و کاهش آسیب های اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
 تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری استان امضا شد

به گزارش لیزنا، تفاهم نامه اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین و دادگستری کل استان امضا شد .

 با توجه به اینکه مطالعه و کتاب به عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثر در دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرایم اجتماعی شود، تفاهم نامه ی همکاری بین اداره کل کتابخانه های استان به نمایندگی رویا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه های عمومی و حجت الاسلام و المسلمین محمد حیدری، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین، منعقد شد.

این تفاهم نامه با رویکرد تبادل نظر و بهره بری توامان از ظرفیت ها و توان هر دو دستگاه در راستای ارتقای سطح دانش و آگاهی عمومی گروه های هدف و پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی در جامعه منعقد شد. همکاری های علمی، فرهنگی و پژوهشی، همکاری های آموزشی و برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله محورهای امضای این تفاهم نامه است.

مشارکت در فراهم آوردن زمینه لازم برای ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت ها، ایجاد زمینه لازم برای همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی، هم اندیشی در راستای تولید و نشر محتوای علمی برای گروه های هدف، توانمندسازی و ترویج و گسترش فرهنگ صلح و سازش و کمک به کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف این تفاهم نامه بود.

همکاری موثر در تقویت سبک زندگی اسلامی- ایرانی، همکاری در تشکیل کارگروه های تخصصی جهت انجام فعالیت های علمی، فرهنگی، اجتماعی، عضویت رایگان خانواده بزرگ دادگستری در کتابخانه ها و برگزاری نشست های علمی با موضوعات فرهنگی و آسیب های اجتماعی از جمله تعهدات اداره کل کتابخانه های استان در این تفاهم نامه است.

اجرای احکام جایگزین مجازات حبس مانند خرید کتاب، خلاصه نویسی، مطالعه و غیره توسط قضات دادگستری، کمک به شکل گیری کانون های پیشگیری از وقوع جرایم در کتابخانه های استان، همکاری در اجرای برنامه های فرهنگی، کارگاه های مشاوره اجتماعی و ارائه پوسترهای مختلف در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای کارکنان و اعضای کتابخانه های عمومی، از جمله تعهدات دستگاه قضایی استان در این تفاهم نامه است.

برگزاری نشست ها و همایش های استانی، برگزاری نمایشگاه، کارگاه و دوره های آموزشی با توجه به توانمندی های دو مجموعه در راستای رفع نیازهای علمی و آموزشی، ایجاد زمینه دستیابی طرفین به کتاب ها و مقالات مفید، استفاده متقابل از فضا، امکانات و دستاوردهای علمی و آموزشی، شناسایی زمینه ها، هماهنگی و مشارکت در تشکیل اتاق فکر مشترک جهت هم افزایی در امور علمی، آموزشی و اجتماعی از جمله تعهدات مشترک این دو دستگاه بود.

گفتنی است، این تفاهم نامه تا اردیبهشت ماه سال  ۱۴۰۱ اعتبار خواهد داشت.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: