کد خبر: 39659
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 26 ارديبهشت 1398 - 09:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

استقبال مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی در اشتهارد

منبع : لیزنا
به همت مدیران مدارس حضرت ولی عصر(عج) و آزادگان اشتهارد؛ مسئول و کتابدار شهید مطهری اشتهارد به توجیه جشنواره کتابخوانی رضوی و توزیع برگه های مسابقه نقاشی این جشنواره در کتابخانه شهید مطهری پرداختند.
استقبال مردم از جشنواره کتابخوانی رضوی در اشتهارد

به گزارش لیزنا، نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابخانه‌های عمومی و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از هفته پایانی اردیبهشت ماه آغاز شده است .

 حضور دانش اموزان مدارس حضرت ولی عصر(عج) و آزادگان اشتهارد در کتابخانه شهید مطهری و اجرای برنامه قصه گویی از منابع جشنواره رضوی و سپس اجرای مسابقه نقاشی جشنواره آغاز گر برنامه های جشنواره رضوی در شهرستان اشتهارد بود که ظهر چهارشنبه 25 اردیبهشت برگزار شد.

مجید قاجارگیر و اکرم رحمانی پور مدیر و کتابدار کتابخانه شهید مطهری در این برنامه به معرفی دو کتاب امام رضا (ع ) و 8 قصه از امام جواد (ع) برای حاضرین پرداختند و تعدادی از داستان های از دو کتاب فوق را برای حاضرین قرائت کردند و 120 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه نقاشی جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند.

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط کتابخانه‌های عمومی و با همکاری بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا علیه‌السلام و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ پاک ائمه‌ معصومین علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت امام رضا علیه‌السلام، حضرت معصومه سلام‌ الله علیها و حضرت احمدبن موسی علیه‌ السلام با بخش ویژه سیره حضرت ابن‌الرضا امام جواد علیه‌ السلام از هفته پایانی اردیبهشت ماه آغاز شده است .

در فراخوان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ۱۲ کتاب در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی شده که بر این اساس در رده «کودک» (۴ تا ۱۲ سال) کتاب‌های «امام رضا علیه‌السلام» نوشته زهرا عبدی از انتشارات جمکران برای متولدین ۱۳۸۶تا ۱۳۸۹، «کبوترها و آهوها» نوشته سید احمد میرزاده از انتشارات به نشر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴، «فاطمه و فاطمه» (شباهت‌های حضرت معصومه با حضرت زهرا سلام‌الله علیهما) نوشته محمد مهاجرانی از انتشارات زائر برای متولدین ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۴ و همچنین در بخش ویژه این رده سنی، کتاب «هشت قصه از امام جواد علیه‌السلام» نوشته حسین فتاحی از انتشارات قدیانی برای متولدین ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۹ معرفی شده است.

 در رده سنی «نوجوان» (۱۳ تا ۱۷ سال) نیز آثاری چون «راز آن بوی شگفت؛ داستانی بر اساس زندگی امام رضا علیه‌السلام» نوشته فریبا کلهر از انتشارات به نشر، «با کبوترهای گنبد؛ سروده‌هایی درباره امام رضا علیه‌السلام برای نوجوانان» نوشته احمد میرزاده از انتشارات به نشر و همچنین در بخش ویژه این رده سنی کتاب «درختی که بال در آورد؛ داستان‌هایی از زندگی امام جواد علیه‌ السلام» نوشته مجید ملامحمدی از انتشارات بوستان کتاب به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
 
اما در رده سنی «جوان و بزرگسال» (۱۸ سال به بالا) پنج کتاب  «مهارت‌های ارتباط موثر در سیره امام رضا علیه‌السلام» نوشته علی جانفزا  و علی خیاط از انتشارات به نشر، «فصل فیروزه» نوشته محبوبه زارع از انتشارات کتابستان معرفت، «درّ عصمت؛ مروری بر زندگانی حضرت معصومه سلام‌الله علیها» نوشته علی اشرف عبدی از انتشارات زائر، «ابوالفضل نهضت رضوی، زندگانی حضرت احمدبن موسی علیه السلام شاه‌چراغ» نوشته محمدرضا سنگری از انتشارات شاهچراغ و در بخش ویژه این رده سنی نیز کتاب «سیره تقوی؛ ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره امام جواد علیه‌السلام» نوشته جواد محدثی از انتشارات به نشر معرفی شده است.

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: