کد خبر: 2453
تاریخ انتشار: شنبه, 09 مرداد 1389 - 13:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

حضور کتابداران ایرانی در اجلاس جهانی ایفلا منتفی شد

به رغم پذیرفته شدن مقالات حدود 10 نفر از کتابداران ایرانی برای ارائه در اجلاس جهانی کتابداری، امکان ثبت نام و اخذ ویزا برای این افراد فراهم نشد

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از مهر، دکتر رحمت‌الله فتاحی استاد رشته کتابداری که مقاله‌اش برای ارائه در این کنفرانس جهانی پذیرفته شده است، گفت: امسال تعداد زیادی از کتابداران ایرانی برای ایفلا مقاله داده بودند و مقالات حدود 8 تا 10 نفر هم پذیرفته شد اما به دلیل مشکلات موجود در ثبت نام و طولانی شدن زمان اخذ ویزا، بسیاری از آنها از حضور در این اجلاس منصرف شدند.

وی در توضیح مشکلی که برای خودش در این باره به وجود آمده است، افزود: بنده هزینه ثبت نام را از طریق بانک تجارت به حساب تعیین شده در اجلاس واریز کردم اما به خاطر تحریم و مشکلات سیاسی دیگر، بانک‌های سوئدی از پذیرش مبلغ خودداری کردند و این هزینه برگشت خورد.

این در حالی است که سال گذشته ایتالیا (میزبان ایفلا 2009) به هیئت پنج نفره ایران برای شرکت در هفتاد و پنجمین اجلاس جهانی کتابداری در میلان ویزا داد.

رئیس سابق انجمن کتابداری و اطلاع رسانی‌ایران تاکید کرد: بر اساس اطلاع من دیگر دوستان از جمله آقای عبدالرسول خسروی و خانم دکتر پری‌رخ هم دچار این مشکل شده‌اند و نتوانستند ویزایشان را دریافت کنند و به همین خاطر در اجلاس امسال کتابداری حاضر نیستند.

فتاحی اضافه کرد: این در حالی است که با توجه به تعدد مقالات ارائه شده از ایران، تمایل کتابداران کشورمان برای حضور در این اجلاس جهانی بیشتر از قبل شده است. البته اجلاس ایفلا حدود 14 بخش دارد و شیوه ثبت نام در هر کدام از آنها هم متفاوت است.

کنفرانس جهانی کتابداری (ایفلا) هر سال در اواسط تابستان و با حضور بیش از 2000 شرکت کننده در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود. امسال هفتاد و ششمین دوره این کنفرانس از 9 تا 16 آگوست (18 تا 25 مرداد) و به میزبانی گوتنبرگ سوئد برپا خواهد شد

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: