کد خبر: 3002
تاریخ انتشار: یکشنبه, 28 شهریور 1389 - 20:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شماره جدید نشریه انگلیسی زبان «کتابداری آکادمیک» منتشر شد

پنجمین شماره  از جلد سی و ششم نشریه «The Journal of Academic Librarianship» منتشر شد.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پنجمین شماره از سی و ششمین جلد نشریه «کتابداری آکادمیک» منتشر شده است.

عناوین مقالات در این شماره نشریه  به شرح ذیل است:

تأثیر رکود اقتصادی بر کتابخانه با نگاه ویژه به کتابخانه های دانشگاهی/ وضعیت کنونی آماده سازی مدیریت میانه، آموزش و توسعه در کتابخانه های دانشگاهی/  نیمه پر یا نیمه خالی؟ گرایش های کارکنان کتابخانه های دانشگاهی در دانشگاه های پژوهشی امریکا طی سالهای 2000 - 2008/  آیا این گونه تاریخ را برای آن ها زنده می شود؟ نقش آرشیویست ها و کتابداران مجموعه های تخصصی کتابخانه ها در آموزش دانشجویان دوره لیسانس/  استفاده از نظام جستجوی انتخاب شده برای کاربران برای تسهیل دسترسی به منابع در یک کتابخانه دانشگاهی/ تاریخچه کتابخانه های هندی و چالش های امروز/ ارتقاء تخصص در معلمان سطح فوق لیسانس از طریق نوشته های پژوهش/  آیا منابع دیجیتالی می توانند به درستی حفاظت شوند؟

نقد و بررسی کتابهایی با عناوین ذیل بخش دیگری نشریه مذکور است:

یادگیری مشارکتی مبتنی بر شبکه: تعامل اجتماعی و یادگیری فعال/ ایجاد پل: برقراری ارتباط میان دانشکده، دانشجویان و کتابخانه دانشگاه/ رنسانس مرجع: گرایش های اخیر و  آینده / ارزیابی کیفیت خدمات: رضایت کاربران از خدمات/ فهرست نویسی خارج از چارچوب: یک راهنمایی عملی برای فهرستنویسی منابع مجموعه های خاص/  سیاست ها و استراتژی های اطلاع رسانی/ گذرگاه های اطلاعات: رویکرد حل مشکلات نسبت به سواد اطلاعاتی/ دسترسی آزاد و تأثیر آن بر کار کتابخانه های دانشگاهی: توسعه مجموعه، خدمات عمومی و ادبیات علمی کتابداری و اطلاع رسانی.

گفتنی است نشریه «کتابداری آکادمیک»  نشریه ای بین المللی و داوری شده است که مقاله های متمرکز بر مسائل و مشکلات وابسته به کتابخانه های دانشگاهی را منتشر می سازد.  هدف از انتشار این نشریه ایجاد انجمنی برای نویسندگان است تا نتایج تحقیق خود را در جایی که قابل کاربرد است منتشر سازند. در واقع این کاربردهای عملی، تحلیل سیاست ها، تجربه ها، مشکلات و گرایش های منتشر شده آینده کتابداری آکادمیک را ترسیم می کند. این نشریه هم چنین  توجه خوانندگان خود را به نقد و بررسی  کتاب های تازه منتشر شده  در موضوع علوم کتابداری و اطلاع رسانی، مدیریت، ارتباطات علمی و آموزش عالی جلب می کند. و در پایگاه ساینس دایرکت  و پایگاه جدید یکپارچه شده سایورس نمایه می شود.

برای دسترسی به مقالات صفحه خانگی نشریه را کلیک کنید.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: