کد خبر: 3206
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 مهر 1389 - 18:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

معرفی پروژه دیجیتال سازی منابع شورای کتابخانه متروپولیتن

پروژه جدید شورای کتابخانه متروپولیتن نیویورک، به نام مترو (METRO) به منظور دیجیتال سازی منابع اطلاعاتی، در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، شورای کتابخانه متروپولیتن نیویورک پروژه جدید خود به نام مترو (METRO) را معرفی کرده است که در آن قصد دارد بر اساس تجربه های بدست آمده از پروژه های کوچک و متوسط پیشین، باقی منابع دنیای واقعی را دیجیتالی کند و به همین منظور 30 مطالعه موردی را گردآوری کرده است.

نمونه هایی از این مطالعات موردی عبارت است از: چلسی (میشیگان)، مجموعه ای حدود 15 هزار آگهی تسلیت که توسط داوطلبان و نرم افزارهای منبع باز ایجاد شده است، میراث فرهنگی دره رودخانه هادسون و پروژه ای مشارکتی که توسط شورای منابع کتابخانه جنوب شرقی نیویورک ایجاد و هماهنگ شده است.

گفتنی است، در این پروژه همه انواع کتابخانه ها معرفی شده اند که منابع اطلاعاتی از تنوع لازم برخوردار باشند . منابع شامل تاریخ های شفاهی، بریده جراید، آثار سه بعدی، عکس ها، کلیپ های ویدئویی و آثار هنری کودکان می باشند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: