کد خبر: 3252
تاریخ انتشار: جمعه, 23 مهر 1389 - 21:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشریه «تکنولوژی ها و سیستم های ارتباطی تعاملی» فراخوان مقاله داد

نشریه بین المللی «تکنولوژی ها و سیستم های ارتباطی تعاملی» (International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies)  قصد دارد شماره خاصی را با موضوع « وبلاگ نویسی در سراسر مرزها و فرهنگ ها» منتشر کند.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، نشریه بین المللی «تکنولوژی ها و سیستم های ارتباطی تعاملی» (International Journal of Interactive Communication Systems and Technologies )  قصد دارد شماره خاصی را با موضوع « وبلاگ نویسی در سراسر مرزها و فرهنگ ها» منتشر کند. هدف از انتشار این شماره خاص، ایجاد یک هیأت از دانشگاهیان و محققان به منظور بررسی  میان رشته ای از مسائل، محتوا، زمینه ها و گرایش های وبلاگ نویسی در مفاهیم متنوع و سطوح مختلف ارتباطی است.

در اواخر دهه 1990، کاربران اینترنت از وبلاگ ها  به عنوان بیشترین ابزار ارتباطی حاضر در همه جا، برای ارتباط با افراد سراسر جهان استفاده کرده اند. سیستم های وبلاگ نویسی وسیع، دسترسی نامحدودی را به پلتفرم های نشر وبی که رایگان و از قبل برنامه ریزی شده و از لحاظ استفاده آسان می باشند را آماده کرده اند.

یک نمونه از تکنولوژی های تعاملی اجتماعی، کاربرد مورد استفاده آن ها برای تولید و توزیع محتوا است. وبلاگ نویسی به مردم و سازمان های عمومی و خصوصی، فرصت ارتباط، تعامل، به اشتراک گذاری و مشارکت را می دهد.

نشریه مذکور بر روی طیف وسیعی از تکنولوژی های تعاملی مبتنی بر نسل دوم وب، کاربردها، عملکردها و خدمات آن ها متمرکز است و در موضوعات پیشنهادی زیر برای این شماره خاص فراخوان مقاله داده است:

  • انتشار وبلاگ در سرتاسر مناطق جغرافیایی و فرهنگ ها
  • تأثیر و کاربردهای سیستم ها و تکنولوژی های وبلاگ نویسی
  • مسائل و  دیدگاه ها درباره وبلاگ نویسی در مفاهیم متنوع در سطوح مختلف ارتباط
  • تئوری ها، فلسفه ها، دیدگاه ها، اصول و عملکردهای وبلاگ نویسی

آخرین مهلت ارسالی  مقالات در حوزه های مذکور، 15 نوامبر 2010 اعلام شده است که توسط هیأت داوران بررسی خواهند شد. علاقه مندان می توانند مقالات خود را به آدرس پست الکترونیکی سردبیر نشریه، تایتانا دوساوا (این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید) ارسال نمایند.

گفتنی است این نشریه بین المللی میان رشته ای، خبرگان جهانی را از حوزه های علوم ارتباطات، تعامل کامپیوتر- انسان، سیستم های اطلاعاتی، علوم کامپیوتر، مدیریت دانش، مطالعات رسانه ای، روابط عمومی، بازاریابی، آموزش، قانون گردهم می آورد و نظمی از رویکردهای نظری و تجربی را از نقدهای فلسفی، تاریخی، تعاملی با روش های پژوهش کمی و کیفی پوشش می دهد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر، اینجا کلیک نمایند. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: