کد خبر: 3396
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 آبان 1389 - 04:18

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کتاب «جستجوی مبتنی بر وب در کتابخانه های آموزشگاهی» منتشر شد

کتاب انگلیسی زبان با عنوان «جستجوی مبتنی بر وب در کتابخانه های آموزشگاهی» از سوی انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (ACRL)، منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران(لیزنا)، انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی(ACRL)، کتابی را با عنوان «جستجوی مبتنی بر وب در کتابخانه های آموزشگاهی» منتشر کرده است. این اثر جدید اطلاعات مفیدی را پیرامون  آموزش استراتژی های جستجوی مبتنی بر وب در آموزش سواد اطلاعاتی فراهم می کند.

در محیط اطلاعاتی الکترونیکی پیچیده در حال گسترش، دانشجویان دوره کارشناسی  برای رفع نیازهای اطلاعاتی خود به وب تمایل زیادی پیدا کرده اند.

ربکا سالیوان در این اثر،  جستجوی مبتنی بر وب را در کتابخانه های دانشگاهی بررسی کرده است که تا چه میزان و به چه شیوه هایی در برنامه های آموزشی سواد اطلاعاتی کتابخانه های دانشگاهی گنجانده شده است.

کتاب مذکور برای جامعه دانشگاهی و کتابخانه های دانشگاهی مناسب است و به عنوان یک ابزار وابسته به علم برای دانشکده های علوم کتابداری و اطلاع رسانی مفید است.

در این کتاب شامل پس از «مقدمه: هدف، ادبیات پژوهش، مراحل تحقیق»، به مباحث تحلیل نتایج پژوهش: فاصله زمانی و فرمت، مفهوم، فرمول سازی تحقیقات، نکات ورود به وب، ابزارهای دیگر وب، ارزیابی و گزینش وب سایت ها،  جستجوی مبتنی بر وب در برنامه درسی، نتیجه گیری پرداخته شده است.

بیوگرافی برگزیده، یادداشت های نتایج پژوهش، مدارک: تعریف ماهیت وب، موتورهای جستجو و راهنماها، استراتژی های جستجو، راهنما ی منابع وب، ارزیابی وب سایت ها، ابزاهای دیگر وب، ارزیابی از دیگر مباحث مطرح شده در این کتاب می باشد.

گفتنی است ربکا سالیوان، استادیار و کتابدار حوزه فناوری آکادمیک در دانشگاه لوثر در ایالت دکورا در آیوا است.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: