کد خبر: 3445
تاریخ انتشار: جمعه, 14 آبان 1389 - 12:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ارائه خدمات کتابخانه ای شبانه روزی از طریق سیستم کیوسک پیشرفته «iLibrary»

دو کتابخانه ایالت واشنگتن و ایالت کارور، یک سیستم کیوسک پیشرفته را که «iLibrary» نامیده می شود؛ به منظور ارائه تسهیلات بیشتر به کاربران به کارگرفته اند.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، کتابخانه ایالت واشنگتن و کتابخانه ایالت کارور، یک سیستم کیوسک پیشرفته را که «iLibrary» نامیده می شود در این دو کتابخانه به کار گرفته اند. به کار گیری این نوع کیوسک ها ارائه تسهیلات به کاربران را افزایش داده است. بدین شکل که با ایجاد محلی افزون بر کتابخانه، کاربران می توانند منابع مورد نظر خود را دریافت نمایند. ایده ایجاد یک کتابخانه جدید به دلایل اقتصادی امکان پذیر نبود. بنابراین این امر به منظور فراهم کردن خدمات مقرون به صرفه برای کاربران با توجه به افزایش جمعیت و فاصله بین  شعبه ها، مورد نیاز بود.

پاتریکیا کانلی مدیر کتابخانه ایالت واشنگتن گفت: "از این طریق مردم می توانند از Library Express که نام کیوسک در این کتابخانه است در ادامه فعالیت های روزانه شان کتاب های مورد نظر خود را بردارند. روندی بسیار سریع است و فقط چند دقیقه طول خواهد کشید. "

کاربران می توانند از کارت عضویت کتابخانه و آدرس ایمیلشان استفاده نمایند تا کتابها را درخواست کنند. زمانی که منابع درخواست شده آماده باشد کاربران از طریق ایمیل آگاه می شوند که از کجا می توانند منابع شان را دریافت کنند.

سپس کاربران به دلایل امنیتی چهار رقم آخر شماره کارت کتابخانه شان را بر صفحه کیوسک وارد می کنند و بعد از آن به یک قفسه قفل دار هدایت می شوند که می توانند منابع قرار گرفته در آن را بررسی کنند.

مدیر کتابخانه ایالت کارور، این کیوسک های کتابخانه ای را به عنوان راهی برای دسترسی بیشتر کاربران به کتابخانه توصیف می کند. این کتابخانه، کیوسک iLibrary را در مرکز تفریح و سرگرمی ویکتوریا به طور آزمایشی راه اندازی کرده است. درحالیکه کتابخانه ایالت واشنگتن نظیر این کیوسک ها را در بیرون از تالار شهر هوگو مستقر کرده بود. هر دوی این کیوسک ها ساعت بیشتری نسبت به ساعات کاری کتابخانه در دسترس  کاربران می باشند و کیوسک پیشرفته موجود در تالار شهر 24 ساعته و در 7 روز هفته در دسترس است و تا کنون بازخورد مثبتی داشته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: