کد خبر: 3575
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آبان 1389 - 20:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

راه اندازی طرح جدید «به یک کتابدار کمک کنید»

طرحی جدیدی به نام «به یک کتابدار کمک کنید/HAL: Help A Librarian» توسط کتابداری ساکن ویرجینیا راه اندازی شده است.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، طرحی جدیدی به نام «به یک کتابدار کمک کنید/HAL: Help A Librarian» توسط هدر نگلی کتابدار ساکن ویرجینیا در امریکا راه اندازی شده است.

تقریبا همه کتابخانه ها لینک «از کتابدار بپرس: Ask A Librarian» را بر روی وب سایت خود دارند که از این طریق کاربران کتابخانه قادر خواهند بود سؤال هایشان را از طریق خدمات تحت وب از کتابدار پرسیده و پاسخ آن ها را از طریق ایمیل دریافت نمایند.

در راستای تکمیل این نوع اطلاع رسانی،  طرح جدید HAL، بنیانگذاری شد که از طریق وب سایتی با همین نام در دسترس است. هدف از راه اندازی این طرح ایجاد انجمنی است که این نوع خدمت رسانی اطلاعاتی را تقویت نموده و کتابداران سراسر جهان را با هم متحد سازد که با یکدیگر در پاسخ دهی به سؤالات کاربران کمک نمایند، دانش را به اشتراک گذارند و درک فرهنگی را افزایش دهند.

اعضای وب سایت HAL شامل کتابدارانی از 50 کشور مختلف می باشند. برای پیوستن به این گروه کافی است در سایت مذکور ثبت نام کنید.

گفتنی است در اکتبر 2010 روزنامه هندی دکان هرالد (Deccan Herald)  و استفان روکیو مایلز، کتابدار دانشگاه هاروارد در شماره اکتبر نشریه کتابخانه های امریکایی نیز  (American Libraries) وب سایت مذکور را مورد نقدو بررسی قرار داده اند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: