کد خبر: 3633
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 آذر 1389 - 15:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان کاندیداتوری کتابدار برتر حوزه دیداری- شنیداری جایزه نانسی بی. السون

کمیته جایزه نانسی بی. السون برای جایزه سال 2011 فراخوان داده است تا از این طریق کتابداری را که در فهرستنویسی مواد دیداری – شنیداری نقش ویژه ای داشته است را برگزیند.

 

به گزارش لیزنا، کمیته جایزه نانسی بی. السون، در حال حاضر در حال پذیرش نامزد برای جایزه سال 2011 می باشد. جایزه مذکور به کتابداری اهدا می شود که  سهم ویژه ای را در توسعه و ارتقای درک فهرست نویسی دیداری – شنیداری داشته باشد. کمیته نامبرده در تلاش است که از بین نامزدها این کتابدار را برگزیند و از وی تجلیل نماید. این موضوع در جلسه زمستانی هیأت اجرایی انجمن کتابداری امریکا (ALA) تصویب شده بود.

شرایط لازم برای نامزد معرفی شده به شرح ذیل است:

نامزدهای معرفی شده ممکن است از اعضای سازمان فهرست نویسان دیداری – شنیداری آنلاین (OLAC) باشند اما عضویت در این سازمان ضروری نیست. نامزد معرفی شده باید دارای یک بیانیه باشد که صلاحیت کتابدار کاندیدا شده را تأیید کند. کاندیدای معرفی شده باید بیانیه خود را  تا 15 دسامبر 2010 (24 آذر 1389) به آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نماید.

همچنین نامزد معرفی شده باید فعالیت هایی را در فهرست نویسی دیداری – شنیداری در حوزه های زیر داشته باشد:

  • پیشبرد اهداف استاندارد سازی دیداری – شنیداری و فهرستنویسی فایل های کامپیوتری شامل کدها و تگ های مارک
  • ترجمه قوانین فهرستنویسی فایل های کامپیوتری  و/یا دیداری – شنیداری و گسترش سیاست های سازماندهی برای این منابع در سطوح ملی و/یا بین المللی
  • ارتقاء درک فهرست نویسی فایل های کامپیوتری و یا دیداری - شنیداری، کدگذاری و انتقال داده توسط متخصصان ناآشنا با این منابع و فرآیندها

برنده جایزه مذکور پلاک حکاکی شده حاوی نوشته ای که بیانگر سهم خاص وی در این زمینه است را دریافت خواهد کرد.

گفتنی است کمیته جایزه نانسی بی. السون، به عنوان زیر مجموعه ای از سازمان فهرست نویسان دیداری – شنیداری آنلاین (OLAC) فعالیت می کند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: