کد خبر: 3641
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 آذر 1389 - 12:47

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سمینار بین المللی «پیام کتاب قدیمی در محیط اطلاعاتی جدید»

سمینار بین المللی«پیام کتاب قدیمی در محیط اطلاعاتی جدید» از 18-19 مارس 2011 در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس برگزار خواهد شد.

 

به گزارش لیزنا، سمینار بین المللی «پیام کتاب قدیمی در محیط اطلاعاتی جدید» از 18-19 مارس 2011 (27-28 اسفند 1389) در کنار نمایشگاه بین المللی کتاب پاریس برگزار خواهد شد. برگزار کننده این سمینار گروه روابط بین الملل انجمن کتابخانه تحقیقاتی فنلاندی است. مخاطبان اصلی این سمینار بین المللی، کتابداران، آرشیویست ها، دانشجویان علوم اطلاع رسانی، ناشران، مورخان کتابخانه و کتاب و مورخان فرهنگ و هنر می باشند. زبان اصلی سمینار نیز انگلیسی است.

اهداف از برگزاری این سمینار بین المللی به شرح ذیل بیان شده است:

  • گردهم آوردن متخصصان کتابخانه ها، موزه ها، دانشگاه ها و مؤسسات تحقیقاتی و نیز متخصصان صنعت چاپ و نشر به منظور تبادل اطلاعات درخصوص پروژه های پژوهشی جدید درباره کتاب ها و آثار قدیمی
  • تبادل نظر به منظور کشف ماهیت کتاب قدیمی، نسخه خطی و آثار چاپی دستی در محیط دیجیتالی
  • معرفی و تصویر سازی مدل های داده ای و مفهومی توسعه یافته برای ارائه محتواها و مفاهیم فرهنگی کتاب قدیمی به خوانندگان عصر حاضر
  • تقویت مشارکت کتابخانه ها و آرشیوها در تعبیه مدل های داده ای و مفهومی و افزایش استاندارد سازی
  • ترویج همکاری کتابخانه های فرانسه و فنلاندی در پژوهش در حوزه آثار قدیمی
  • غنی سازی بحث جدید مفهوم فرهنگی کتاب با اشاره به سؤالاتی مانند: به چه دلایلی ممکن است که خوانندگان عصر حاضر به کتاب قدیمی علاقه مند باشند؟ و آن ها چگونه می توانند به کتاب ها و آثار قدیمی علاقه مند شوند؟

علاقه مندان در صورت داشتن هرگونه سؤال می توانند با آدرس پست الکترونیکی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: