کد خبر: 3645
تاریخ انتشار: شنبه, 06 آذر 1389 - 12:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزیده جایزه بین المللی علم سنجی «درک دِ سولا پرایس» معرفی می شود

جایزه بین المللی علم سنجی «درک دِ سولا پرایس» در مارس 2011 توسط ناشر نشریه ساینتومتریکس (Scientometrics) به برگزیده آن اعطا می شود. 

 

به گزارش لیزنا، جایزه «درک دِ سولا پرایس» نخستین جایزه برتر بین المللی درحوزه علم سنجی، به فردی اعطا می گردد که دستاوردهای تأیید شده و ویژه ای را در زمینه مطالعات کیفی علوم و کاربردهای آن داشته باشد.

جایزه مذکور در سال 1984 توسط  تیبور براون و ناشر نشریه ساینتومتریکس (Scientometrics) بنا نهاده شده تا یاد و خاطره  « درک جان دِ سولا پرایس» یکی از بنیانگذاران علم سنجی، زنده نگاه داشته شود. 

 از سال 1984 تا 2010، جایزه مذکور 15 بار به برگزیدگان آن اعطا شده و توسط ناشر نشریه Scientometrics حمایت شده است. جایزه مذکور ارزش مادی ندارد و شامل یک مدال برنز درک پرایس (DPMA) و لوح یادبود است و در یکی از کنفرانس های مرتبط با موضوع  علم سنجی در سال 2011 اعطا می گردد. 

پنل گزینش و داوری مدال «درک دِ پرایس» در سال 2011 (DPSP-11)، بر اساس صلاحیت علمی کاندیداهای معرفی شده، برنده جایزه مذکور را اعلام خواهند نمود. 

از شرایط انتخاب برگزیده این جایزه می توان به داشتن دستاوردهای مهم آموزشی و پژوهشی در حوزه علم سنجی مانند مشارکت در انجام پژوهش های اصیل حوزه علم سنجی، نقش گسترده در آموزش و تربیت نسل جدیدی از متخصصان حوزه علم سنجی، هدایت و  راهنمایی پژوهش های دانشجویان سطوح آموزش عالی، سازماندهی و مدیریت کنفرانس های حوزه علم سنجی، سردبیری نشریات و مجموعه مقالات همایش ها و نیز داشتن ارتباط علمی با سایر متخصصان اشاره کرد. 

نتایج نهایی هیأت داوران جایزه علمی «درک دِ سولا پرایس» 15 مارس 2011 (24 اسفند 1389) اعلام خواهد شد. 

گفتنی است اولین برگزیده این جایزه در سال 1984 یوجین گارفیلد بوده است و سایر برگزیدگان این جایزه در دهه 2000 عبارتند از: 2001: ال.اِق و روسو/ 2003:  لوئت لیدسدروف/ 2005: اینگورسن و وایت/ 2007: کترین مک کین/ 2009: وینکلر و زیت.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: