کد خبر: 3685
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 آذر 1389 - 15:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

رتبه بندی بهترین فروشندگان کتاب الکترونیکی توسط «نیویورک تایمز»

روزنامه «نیویورک تایمز»، فروشندگان کتاب های الکترونیکی داستانی و غیر داستانی را رتبه بندی و منتشر خواهد ساخت.

 

به گزارش لیزنا، روزنامه «نیویورک تایمز»  اعلام کرد که در نتیجه رشد فروش کتابهای الکترونیکی و تأثیر منابع دیجیتال بر بازار نشر،  لیست بهترین فروشندگان کتاب های الکترونیکی داستانی و غیر داستانی را اوایل سال آینده منتشر خواهد ساخت. فهرست مذکور شامل اطلاعات هفتگی ناشران، فروشندگان زنجیره ای کتاب، فروشندگان مستقل و خرده فروشان آنلاین است.

از سال 1935، این روزنامه فهرست های بهترین فروشندگان را  با توجه خاصی به صنعت استاندارد منتشر ساخته است. فهرست های بهترین فروشندگان همچنین توسط پابلشرز ویکلی (Publishers Weekly) -یک ناشر تجاری- و روزنامه هایی مانند لس آنجلس تایمز (Los Angeles Times) و یو اِس اِی تودی (USA Today) منتشر می شود.

جنت الدر، ویراستار مطالعات خبری و تحلیل انتخابات تایمز گفت: "روزنامه «نیویورک تایمز»، حدود  2 سال برای ایجاد سیستمی به منظور پیگیری پروژه مذکور وقت صرف کرده است. ما از زمان پیدایش کتاب الکترونیکی بر روی این پروژه تمرکز نموده ایم. واضح بود که کتاب های الکترونیکی سهم وسیعی از فروش کل را به خود اختصاص می دهند. از این طریق قادر هستیم که به خوانندگان خود بگوئیم کدام عناوین در صدر فروش منابع بودند و میزان تناسب آن ها با فروش نسخه چاپی آنها به چه میزان است."

فروش کتاب الکترونیکی، طی سال 2010 رشد روز افزون داشته است و آمازون و کیندل با آزادسازی آی پدهای اپل در آوریل طرفداران بسیاری پیدا کرده اند. ناشران امریکایی که اطلاعات فروش را از ناشران دریافت نموده اند بیان کرده اند که فروش کتاب الکترونیکی در 9 ماه اول سال 2010  نسبت به زمان مشابه در سال 2009،  190درصد افزایش داشته است.

چند ناشر کلیدی بیان کرده اند که حدود 10 درصد از فروش تجاری کل دنیا مختص فروش کتاب الکترونیکی است و برخی متخصصان پیش بینی نموده اند که آن ها حدود 25 درصد در 2 یا 3 سال بعد رشد خواهند داشت.

در این پروژه شرکت رویالتی شر (RoyaltyShare)  که داده های مرتبط را ردیابی و پیگیری می کند و اطلاعات فروش را برای ناشران یکپارچه می کند با تایمز همکاری خواهد داشت. تایمز همچنین بخش مرور کتاب یکشنبه ها را که فهرست های بهترین فروشندگان را بیان می کند، مجددا بازطراحی خواهد کرد. تایمز قبلا 14 فهرست را منتشر می کرد که شامل کتابهای داستانی، غیر داستانی، گرافیکی و کودکان بوده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: