کد خبر: 3806
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 دی 1389 - 12:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تجدید منشور اخلاق حرفه ای در انجمن کتابداری روسیه

 انجمن کتابداری روسیه (RLA)، کارگاهی را به منظور تجدید استراتژی ها و منشور اخلاقی حرفه کتابداری، 29-30 نوامبر 2010 (8-9 آذر 1389) در سن پطرزبورگ برگزار کرد.

 

به گزارش لیزنا، «توسعه روابط استراتژیک، همکاری ها و افزایش سرمایه گذاری به منظور ایجاد برنامه های موفق در انجمن های کتابداری» موضوع اصلی مورد بحث در کارگاه مشترک ایفلا  و انجمن کتابداری روسیه (RLA) بود.

هدف از برگزاری این کارگاه، بهبود مهارت های تخصصی و یادگیری برای توسعه همکاری های استراتژیک بود. 15 کتابدار و کارمند از سراسر روسیه در این کارگاه شرکت داشتند که توسط مایکل هنری عضو هیأت مدیره ایفلا پشتیبانی شده بود.

انجمن کتابداری روسیه، پیشرفت خوبی را در شناسایی اولویت ها و قواعد اخلاق حرفه ای، به منظور گسترش آن ها داشته است و نتایج این پژوهش ها در کنفرانس بعدی انجمن کتابداری روسیه که در ماه می 2011 در تویمن برگزار خواهد شد، ارائه می گردد. همچنین نتایج پروژه مذکور در نشریات تخصصی و وب سایت RLA  منتشر خواهد شد.

نتایج پروژه مذکور به ایجاد یک استراتژی جدید و قواعد اخلاقی حرفه ای برای RLA کمک خواهد نمود و همچنین توصیه هایی را برای ایجاد نهادهای کتابخانه ای حرفه ای در روسیه ارائه خواهد داد.

گفتنی است، مرکز زبان روسی ایفلا ترجمه هایی از اطلاعات کارگاه را تهیه، و بخش «توسعه برنامه های کتابخانه ها: (ALP)» در ایفلا به منظور حمایت و پشتیبانی از این پروژه، سرمایه گذاری کرده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: