کد خبر: 3915
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 08 دی 1389 - 16:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تصویب محتوای مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ مطالعات آرشیوی

محتوای مقطع کارشناسی ارشد رشتۀ مطالعات آرشیوی تصویب شد و بر روی سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتشر گردید.

 

     

به گزارش لیزنا، دکتر سعید رضائی شریف آبادی، دانشیار گروه علوم کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه الزهرا، ضمن اعلام این خبر درباره تاریخچه تصویب رشته مطالعات آرشیوی گفت: از مهر 1386 که بعنوان معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران فعالیت خود را آغاز کردم، به فکر راه اندازی این رشته افتادم. در مدت کوتاهی با همکاری علی اکبر صفی پور، که از مسئولین آرشیو ملی  ایران بود و با همفکری عده ای از صاحبنظران و فعالین حوزه آرشیو، پیش نویس اولیه تهیه و برای تصویب به وزارت علوم ارسال کردیم.

وی افزود: در اوایل سال جاری نسخه ویرایش شده مطالعات آرشیوی در کمیته کتابداری و اطلاع رسانی دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به ریاست دکتر جعفر مهراد و با حضور نمایندگان گروههای کتابداری و اطلاع رسانی  مورد بررسی قرار گرفت. پس از آنکه کارگروه منتخب این کمیته به ریاست دکتر غلامرضا فدائی نسخه ی نهائی را آماده کرد، محتوا و سرفصل دروس ابتدا در کمیته کتابداری و پس از آن در جلسه مورخ 6/6/1389 شورای برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب نهائی رسید.

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران اظهار امیدواری کرد: اولین گروه از دانشجویان این رشته بتوانند از طریق دانشگاههای الزهرا و دانشکده کتابداری و اطلاع رسانی دانشگاه تهران از مهر سال 1390 تحصیل خود را آغاز کنند.

علاقه مندان می توانند برای اطلاع از محتوا و سرفصل دروس این رشته به آدرس http://gostaresh.msrt.ir/Files/Course/1-13-m-4.pdfمراجعه کنند.

لازم به یادآوری است که علاوه بر رشته کتابداری و اطلاع رسانی، سه رشتۀ دانشنامه نگاری، علم سنجی و مطالعات آرشیوی در مقطع کارشناسی ارشد توسط کمیته کتابداری و اطلاع رسانی دفتر گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی به تصویب رسیده و رشتۀ مدیریت نسخه های خطی نیز مراحل پایانی تصویب را می گذراند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: