کد خبر: 4622
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 18 فروردين 1390 - 10:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

راه‌اندازی وب سایت کنسرسیوم موسیقی توسط کتابخانه کنگره

  با راه اندازی وب سایت کنسرسیوم موسیقی توسط کتابخانه کنگره امریکا دسترسی، مرور و جستجوی اطلاعات کتابشناختی و تصاویر دیجیتالی  مجموعه ای بی نظیر از منابع موسیقی امکان پذیر شده است.

 

به گزارش لیزنا، کتابخانه کنگره امریکا وب سایت گنجینه کنسرسیوم موسیقی خود را راه اندازی کرده است که دسترسی آنلاین به برخی از با ارزش ترین نسخه های خطی موسیقی  و منابع چاپی از 6 مؤسسه را از طریق آدرس www.loc.gov/musictreasures/ ممکن ساخته است.

هدف از راه اندازی این وب سایت ، دسترسی  به تصاویر دیجیتال و منابع در یک مکان خاص به منظور مطالعه محققان برای انجام کارهای پژوهشی است. یکپارچه سازی کتابخانه ها و آرشیوهای موسیقی در امریکا و انگلیس هدف دیگر راه اندازی این وب سایت می باشد. کتابخانه هایی مانند کتابخانه آموزشگاهی جولیارد، کتابخانه بریتانیا، کتابخانه موسیقی ادا کوهن لوئب در دانشگاه هاروارد، کتابخانه و موزه مورگان و کتابخانه عمومی نیویورک از این طریق به هم پیوسته اند.

نت های موسیقی، نسخه های خطی و دست نوشته های اولیه آهنگسازانی مانند یوهان سباستین باخ، ولفگانگ آمادئوس موتزارت، ریچارد واگنر، کلود دبولی، بیزت ژرژ، ادنوار شوئنبرگ و وایگور استراوینسکی از قرن 16 تا 20 در راه اندازی اولیه آن دیجیتالی شده اند.

محققان از طریق وب سایت مذکور می توانند منابع را مرور کرده،  آن ها را مورد جستجو قرار دهند و به اطلاعات کتابشناختی و تصاویر دیجیتالی آن ها دسترسی داشته باشند. این سایت به عنوان یکی از اعضای کنسرسیوم موسیقی، در آینده ای نزدیک منابع بیشتری را  به مجموعه خود می افزاید.

وب سایت گنجینه کنسرسیوم موسیقی مجموعه ای بی نظیر از نت های موسیقی، نسخه های خطی، منابع صوتی ضبط شده، کتاب ها، میکروفرم ها ، نشریات موسیقی، واسپاری حق مؤلف و آلات موسیقی را پوشش می دهد که نسخه های خطی اساتید اروپایی موسیقی مانند باخ، موتزارت، بتهوون و براس و اساتید امریکایی مانند هارون کوپلند، ساموئل باربر، لئونارد برشتاین و چارلز مینگز را شامل می شود. مجموعه آلن لوماکس (منابع صوتی ریشه های موسیقی امریکایی) و منابع  صوتی ضبط شده اصلی وودی گوتری و یک نوع از منبع صوتی بلوسمن رابرت جانسون از دهه 1930 را نیز شامل می شود.

گفتنی است کتابخانه کنگره قدیمی ترین مؤسسه فرهنگی فدرال ملی  امریکا است. بسیاری از منابع غنی کتابخانه از طریق وب سایت کتابخانه کنگره و یا از طریق نمایشگاه های تعاملی در وب سایت های  شخصی سازی شده  کتابخانه کنگره (www.myloc.gov) در دسترس است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: