کد خبر: 4633
تاریخ انتشار: یکشنبه, 21 فروردين 1390 - 09:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار شماره آوریل نشریه «کتابخانه‌های دانشگاهی و تحقیقاتی»

  چهارمین شماره نشریه انگلیسی زبان کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی « Research Libraries & College» در سال 2011 منتشر شد.

 

به گزارش لیزنا، شماره چهارم از جلد هفتاد و دوم نشریه انگلیسی زبان «کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (C&RL)» در آوریل 2011 در شش بخش منتشر شده است. عناوین منتشر شده در «بخش اصلی» عبارتند از:

  • تجلیل از برندگان جایزه 2011 توسط ACRL قسمت اول : شناختی از توسعه حرفه ای
  • رویکرد  "فقط این را انجام دهید" برای توسعه خدمات مشتری: مطالعه موردی
  • عملکرد هیأت مدیران ACRL، ژانویه 2011: نکات مهم نشست زمستانی اعضای هیأت  مدیره

در بخش دو عنوان «تکنولوژی ACRL» دو مقاله با عناوین «تنظیم یک برنامه آی پد کتابخانه: راهنمایی هایی جهت موفقیت» و «استفاده از آی پد برای خدمات مرجع: کتابداران به سوی خدمات موبایل پیش می روند»، منتشر شده است.

در بخش  «منابع اینترنتی» مطلبی با عنوان « فناوری های موبایل برای کتابخانه ها: لیستی از نرم افزارهای و منابع ایجاد شده مبتنی بر موبایل برای پیشرفت» تدوین شده است.

در بخش «به شیوه ای که من مشاهده می کنم»  این نشریه، مطلبی با عنوان «مثالی برای یک آرشیویست دانشگاهی: حفاظت از حافظه سازمانی» تألیف شده است.

در بخش «کار مادام العمر» مطلبی با عنوان «لیز زیترون (Lizz Zitron): کتابدار خدمات توسعه در کتابخانه هدبرگ دانشگاه کارتاژ» نگارش شده است.

گفتنی است از شماره ژانویه نشریه ی «کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (C&RL)»، قسمت جدیدی به نام «دپارتمانها» اضافه شده است که حاوی اخبار خاصی در زمینه های مختلف است که مطالب نگارش شده به قرار ذیل اند:

در اخبار / اخبار از رشته ها/ واشنگتن هات لاین / اخبار حفاظت و نگهداری/ نقدو بررسی اینترنت/ اخبار انتشارات/ گرانت ها و سفارشات/ مردم در اخبار/ حقایق پایدار

گفتنی است نشریه کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (C&RL)، نشریه ای علمی  به سردبیری جوزف.جی برانین است. این نشریه، وابسته به انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (ACRL) است که به عنوان بخشی از انجمن کتابداری امریکا (ALA) فعالیت می کند.

علاقه مندان می توانند برای دریافت مطالب مذکور اینجا کلیک نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: