کد خبر: 4802
تاریخ انتشار: دوشنبه, 05 ارديبهشت 1390 - 21:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

محورهای اصلی فعالیت نهاد در سال جهاد اقتصادی تشریح شد

  محورهای اصلی فعالیت نهاد در سال 1390 در بیست و دومین گردهمایی مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور توسط مهندس منصور واعظی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور تشریح شد.

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، بیست و دومین گردهمایی مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور با موضوع «نهاد و جهاد اقتصادی» در سالن اجلاس نهاد کتابخانه های عمومی پارک شهر با حضور مدیران کتابخانه های عمومی سراسر کشور مورخ 5 اردیبهشت 1390 برگزار شد.

در این گردهمایی پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم مهندس منصور واعظی رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور ، محورهای فعالیت نهاد و کتابخانه های وابسته به آن را در سال 1390 که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامیده شده است، تشریح کرد.

مهندس منصور واعظی درباره « 4 محور اصلی فعالیت نهاد در 1390» تصریح کرد: "ساختارهای داخلی نهاد، فعالیت های مرتبط با اعضای کتابخانه ها، ارتقاء فرهنگ جهاد اقتصادی در جامعه و تعامل با دستگاه های فرهنگی از محورهای اصلی فعالیت نهاد در سال 1390 است."

وی در ادامه فعالیت های مرتبط با این 4 محور اصلی را تشریح کرد. رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در رابطه با « ساختارهای داخلی نهاد» خاطر نشان کرد: " فعالیت های مخصوص این نهاد شامل اقداماتی است که جهاد اقتصادی را در مدیریت و برنامه های داخلی نهاد امکان پذیر می نماید. مانند تقویت روحیه جهادی در کتابداران و پرسنل نهاد ، ایجاد کتابدار جهادی و تقویت انسجام و همدلی واحدها و افراد در مسیر تحقق اهداف، تمرکز بر انسجام و جهت گیری و درگیری همه منابع برای تحقق اهداف و گرفتار مسائل حاشیه ای نشدن، ارتقاء سیستم ها و روش ها و روان شدن کارها، ارتقای بهره وری نیروی انسانی و مدیریت، ارتقاء خلاقیت و نوآوری و پیدا کردن راه های میان بر برای تحقق برنامه ها، کاهش مصرف انرژی و اتقان عمل در همه کارها."

مهندس منصور واعظی در رابطه با فعالیت های محور «فعالیت های مرتبط با اعضاء» اظهار کرد: "تأمین کتاب و نشریات مروج جهاد اقتصادی، مسابقات فرهنگی مروج جهاد اقتصادی در بین اعضاء، ایجاد حلقه های علم و فن آوری در کتابخانه ها و  ارائه خدمات ویژه به پژوهشگران از فعالیت های مرتبط  با اعضا است."

رئیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور در ادامه با اشاره به فعالیت های محور« ارتقاء فرهنگ جهاد اقتصادی در جامعه» بیان کرد: " اداره کل فرهنگی در نهاد نقش محوری مدیریت این امر را برعهده دارد که شامل تبیین جهاد اقتصادی  که با حضور توده ای مردم در مسیر تحقق اهداف نظام خصوصا  اهداف اقتصادی کشور تأمین می شود و تقویت روحیه خود باوری در جامعه و تقویت اعتماد عمومی به تولیدات داخلی  و نیز پذیرش عمومی اینکه برای تقویت بنیان های اقتصادی کشور مردم باید کالاهای ایرانی را خریداری و مصرف نمایند، است."

وی در رابطه با فعالیت های محور «تعامل با دستگاه های اقتصادی » اذعان کرد: " منظور از تعامل نهاد به عنوان یک نهاد فرهنگی با نهاد های اقتصادی در جهت تحقق محورهای تعریف شده ارتباط با دستگاه های حوزه های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است تا مطالبات فرهنگی را دریافت و مساعدت لازم را برای تحقق برنامه های دستگاه های فوق به عمل آورند. فعالیت های مذکور می توانند شامل آموزش مصرف بهینه انرژی در منازل، آموزش بهبود مصرف آب در بخش های مختلف و ترویج بهره گیری از فضای مجازی در مناسبات اداری و شخصی باشد."

مهندس واعظی در پایان تأکید کرد: " تکمیل این محورها با مشورت و کسب نظرات و پیشنهاد های همکاران و کتابداران از طریق حوزه پژوهش و نوآوری امکان پذیر خواهد بود."

گفتنی است بیست و دومین گردهمایی مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور با موضوع «نهاد و جهاد اقتصادی» در طی دو روز، 5-6 اردیبهشت 1390 در کتابخانه عمومی مرکزی واقع در پارک شهر تهران با حضور مدیران کل کتابخانه های عمومی کشور برگزار می شود.

 

خبرنگار الهه حسینی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: