کد خبر: 8450
تاریخ انتشار: یکشنبه, 17 ارديبهشت 1391 - 13:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

آخرین اخبار

پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی برگزار می شود

رئيس جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي خبر داد: پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با انتخاب تالیف، ترجمه و پایان نامه با موضوع امام رضا (ع) و خاندان آن حضرت ‌از مجموعه برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) دردهه کرامت «میلاد با سعادت حضرت رضا(ع)» در سازمان كتابخانه ها، موزه ها ومركز اسنادآستان قدس رضوي برگزار می شود.

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومي وامور بين الملل سازمان كتابخانه ها،موزه ها ومركز اسنادآستان قدس رضوي، رئيس جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي با بیان این مطلب گفت:  پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوي با هدف اشاعه و ترويج فرهنگ رضوي و حضور در عرصه های بین المللی در مهرماه امسال برگزار مي شود.

محمدهادی زاهدی بیان کرد: گسترش فعاليتهاي علمي، هنري و پژوهشي مرتبط با سيره، زندگي و ابعاد مختلف شخصيت عالم آل محمد(ص) حضرت رضا(ع) درسطح جهانی از اهداف مهم جشنواره است.

وی با بیان اینکه  ما در پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی  علاوه بر اشاعه ی فرهنگ رضوی در عرصه بین‌المللی وگردآوری و شناسایی آثار رضوی به دنبال تحقق اهداف دیگری مانند تجليل و حمايت از توليدکنندگان و پديدآورندگان آثار برتر فرهنگي و هنري در زمينه فرهنگ رضوي و کمک به انتشار گسترده آنها نیز می باشیم. افزود: جشنواره شامل بخش های مختلفی مانند کتاب برتر، پایانامه برتر، ناشر برتر، بخش ویژه وآثار شایسته چاپ می باشد.

زاهدی از بخش جدید پنجمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی نام برد و گفت : دراین جشنواره ما بخشی با عنوان بخش ویژه به منظور انتخاب نویسنده ای که طی 5سال گذشته بیشترین تالیفات را در موضوعات جشنواره به چاپ رسانده باشد را ایجاد نمودیم که نویسندگان واجد شرایط می توانند با ارسال آثار خود دراین بخش از جشنواره به شرکت نمایند.

وی تصریح کرد:در اين جشنواره آثار پيرامون علوم و معارف رضوي، تاريخ و سيره رضوي، زيارت، شعر،داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبانهاي خارجي به داوري گذاشته مي شود.

وی مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را تا 15 مرداد ماه و زمان برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره 2 مهرماه امسال عنوان کرو و گفت:  آثار ارسالي بايد داراي يکي از بخشهاي چهارگانه با موضوع امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت شامل حضرت جوادالائمه(ع)، حسين بن موسي الکاظم(ع)، احمد بن موسي الکاظم(ع)، شاهچراغ و حضرت معصومه(س) باشد.

رئیس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آثار ارسالي با موضوع امام رضا(ع) و خاندان امام رضا(ع) بايد طي سالهاي 1390 و 1391منتشر شده باشد اظهار داشت: در اين جشنواره آثار به زبانهاي مختلف مانند انگليسي و عربي نيز مورد داوري قرار مي گيرد و با فعال کردن بخش بين الملل جشنواره با ناشران برتر جهاني تبادل اطلاعات مي شود و با پست الکترونيکي اطلاع رساني لازم صورت مي گيرد.

گفتني است نويسندگان، ناشران و علاقه مندان به جشنواره انتخاب كتاب سال رضوي ميتوانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت اين جشنواره به نشاني http://aqlibrary.ir/ketabsal مراجعه نمايند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: