کد خبر: 9926
تاریخ انتشار: جمعه, 17 شهریور 1391 - 11:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انتشار نودمین شماره نشریه «مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات»

نودمین شماره نشریه علمي-پژوهشي «مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات» که پیش از این با عنوان «فصلنامه کتاب» انتشار می یافت، در فضای وب قرار گرفت.

 

به گزارش لیزنا، شماره دوم از دوره بیست و سوم در تابستان 1391 از فصلنامه  «مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات»، با 10 عنوان مقاله  و مطالب انگلیسی در سایت فصلنامه به نشانی  http://journals.nlai.ir/faslnamehمنتشر شد.

مقالات مندرج در این شماره از نشریه به شرح ذیل است:

  • آثار سوء تحريف در نسخه‌های خطی بر شناسايی آنها:مطالعه موردی آثار ميرزا ابراهيم بدايع‌نگار / سوسن اصيلی
  • اخلاق اطلاعات در محيط ديجيتال / سولماز نوری ، علی شاه شجاعی
  • ارزيابی دوره‌های آموزش الکترونيکی علوم کتابداری وآرشيوی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران / مينا کرمی ، مهردخت وزيرپور کشميری
  • ارزيابی نظام‌های ذخيره و بازيابی اطلاعات لوح‌های فشرده آموزشی کودکان در ايران / زهرا اباذری ، فريبا هاشمی
  • تحليلی بر تبيين نقد منابع اطلاعاتی / فريبرز درودی
  • جست‌وجوی اطلاعات در اينترنت توسط دانشجويان رشته کامپيوتر ومقايسه آن با الگوی کولثاو / ثمانه السادات قاضی دزفولی
  • رابطه فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ايران / نجلا حريری ، مهناز جعفری
  • رابطه فضای مجازی و عام‌گرايی کاربران اينترنت در ميان کارکنان سازمان اسناد و کتابخانه ملی ايران / حبيب‌اله حبيبی‌فهيم ، هادی خانيکی، اردشير انتظاری
  • مقايسه‌ عناصر ابرداده‌ای و زبان نشانه‌گذاری فرامتن در پيشينه‌های بازيابی شده از پايگاه‌های اطلاعاتی تخصصی پزشکی ايران و جهان / سيما شفيعی علويجه ، عليرضا رحيمی، پريسا شفيعی علويجه
  • مهارت سواد اطلاعاتی کتابداران و ميزان انطباق آن با استاندارد (ACRL) / مهشيد برجيان، فريبرز خسروی

انتشار آخرين نظريه ها و يافته هاي پژوهشي جديد در زمينه سازماندهي و اشاعه اطلاعات، توسعۀ فرهنگ نشر، كتابخواني و سواد اطلاعاتي در جامعه، ارتقاي جايگاه كتابخانه در جامعه و تاكيد بر نقش تعيين كنندۀ اين نهاد فرهنگي- آموزشي از طريق گزارش يافته هاي علمي و پژوهشي و آگاهي رساني به جامعه درباره آخرين تحولات دنياي كتابداري، اطلاعات و فناوري اطلاعات از جمله مهمترین اهداف فصلنامه مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات به شمار می روند.

مدير مسئول این نشریه، دكتر حبيب الله عظيمي و سردبير آن دكتر سعيد رضايي شريف آبادي است. اين نشريه بر اساس مجوز كميسيون نشريات علمي كشور از شماره دوم تابستان 89 (پياپي 82) داراي رتبه علمي- پژوهشي است و در پايگاه استنادي علوم جهان اسلام ( ISC ) نمايه مي شود.

شایان ذکر است، فصلنامه مطالعات ملي كتابداري و سازماندهي اطلاعات (فصلنامه كتاب سابق) از بهار 1369 فعاليت خود را با انتشار مقالات مورد تائيد داوران در زمينه كتاب، كتابداري و اطلاع رساني آغاز كرده است. سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران صاحب امتياز اين فصلنامه است.

علاقه مندان جهت ارتباط با دفتر نشریه می توانند با نشانی پست الکترونیکی    این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید مکاتبه و یا شماره تلفن 88644098 تماس حاصل نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: