کد خبر: 26059
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 03 آذر 1395 - 09:20

داخلی

»

مطالب فناوری

توسط شورای عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

از سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» رونمایی می شود

منبع : لیزنا
پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانة شورای‌عالی علوم، تحقیقات و فناوری، سامانة «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» را رونمایی می‌کند.
از سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» رونمایی می شود

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام «روابط عمومي پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات ايران»، از سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» توسط دکتر وحید احمدی، معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی می‌شود.


 سامانة « نما» کوششی برای شناسایی، توصیف و گزارش درست و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری است.

«نما» ساختار و روش‌شناسی این شاخص‌ها را می‌گوید و امتیاز و رتبة ایران را در ابعاد گوناگون آنها گزارش می‌دهد.

این شاخص‌ها در هفت گروه جایگاه پژوهشگران، جایگاه نشریه‌های علمی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های موضوعی رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها، جایگاه ایران در نمایه‌های استنادی و جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری دسته‌بندی شده‌اند.

مدیران، سیاست‌گذاران، و پژوهشگران علم، فناوری، و نوآوری می‌توانند با «نما» به گزارش بیش از 70 شاخص جهانی دسترسی یابند و از آنها در تصمیم‌گیری، سیاست‌گذاری و پژوهش بهره برند.

 این سامانه با گرد آوردن شاخص‌های گوناگون در کنار هم، ابزاری برای کاربران می‌سازد، که با آمیختن آنها، دریافت بهتری وضع موجود و روندها پیدا کنند.

با توجه اهمیت و کاربرد داده‌های تاریخی در برنامه‌ریزی‌ها، در این سامانه روند جایگاه کشور در هر شاخص در چند سال گذشته نیز آمده است.

 همچنین «نما» جایگاه ایران میان کشورهای منطقه و جهان گزارش را می‌کند‌.

رونمایی از این سامانه که قرار بود روز چهارشنبه 3 آذر 1395 ساعت 15:30، در یکصد و چهل و هشتمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در وزارت عتف برگزار شود،  لغو و به زمان دیگری موکول شد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: