کد خبر: 28362
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 ارديبهشت 1396 - 16:24

داخلی

»

مطالب فناوری

رو نمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در ایرانداک

منبع : لیزنا
سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم و وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در ایرانداک رونمایی می‌شود.
رو نمایی از سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) در ایرانداک

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در راستای تصویب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری، بر الزام ثبت طرح‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ساعت، این سامانه پس از طی دوره آزمایشی سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ با حضور وحید احمدی، معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف در ایرانداک رونمایی می شود.

همچنین، این سامانه در گام نخست، پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال می‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود.

سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تأمین تجهیزات و سخت‌افزار، تأمین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد.

از سوی دیگر، دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

این سامانه بر پایه مصوبه نهم نوزدهمین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری که در اسفند ماه ۱۳۹۵ ابلاغ شد، طراحی و راه‌اندازی شده است و به استناد تبصره یک این مصوبه، «دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.»

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: