کد خبر: 44417
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 07 مهر 1400 - 09:19

داخلی

»

کتاب

«اردک! خرگوش!» به چاپ دوم رسید

منبع : روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق
کتاب «اردک! خرگوش!» نوشته «ایمی روزنتال» و «تام لیچتنهلد» با ترجمه بهاره محبی با درون‌‌مایه‌ای فلسفی و به‌ صورت دو زبانه (فارسی و انگلیسی) توسط کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) به چاپ دوم رسید.
«اردک! خرگوش!» به چاپ دوم رسید

به گزارش لیزنا، کتاب «اردک! خرگوش!» که از آثار پرفروش کودک نیویورک تایمز بوده، قصه‌ ساده اما هوشمندانه‌ یک نقاشی است که هر کسی از زاویه‌ دید خودش آن را شبیه یک حیوان می‌بیند. یک خرگوش با گوش‌های بلند یا شاید هم یک اردک با نوک دراز؟!

کتاب داستان دو زبانه فارسی و انگلیسی «اردک! خرگوش!» در عین حال که ساده به نظر می‌آید اما مفاهیم زیادی در بر دارد و علاوه بر اینکه به یادگیری و تقویت زبان انگلیسی کودکان کمک می‌کند، به آنها می‌آموزد چه موقع بحث و جدل را کنار گذاشته و به نظرات دیگران احترام بگذارند.

این قصه با استفاده‌ مناسب از تصاویر، به رشد خلاقیت بصری کودکان کمک کرده و جهان‌بینی آن‌ها را نیز تقویت می‌کند. تکیه بیشتر این کتاب در درک تصاویر است و بخش قالب آن به ایجاد این چالش در کودک می‌پردازد که تصویری که می‌بیند، تصویر یک «خرگوش» است یا یک «اردک»!

این کتاب که در طبقه‌بندی کتاب‌های فلسفی کودکان قرار می‌گیرد، به مخاطبان خود می‌آموزد نگاه تک‌بعدی و ساده‌انگارانه به مسائل و تحلیل پدیده‌ها در قالبی یک‌سویه، نتیجه‌ای نخواهد داشت و قطعاً جامعه‌ای رو به توسعه و کمال حرکت خواهد کرد که بصیرت، فهم، شعور و نگاهی متفاوت را از کودکی در ذهن فرزندانش نهادینه کرده باشد.

کتاب‌های زرافه (دپارتمان کودک انتشارات سیمای شرق) در تلاش است با رویکردی متفاوت به پدیده نشر کتب کودک و نوجوان، با ترجمه و تالیف کتاب‌های ممتاز، اندیشه‌ورزی را به کودکان بیاموزد.

کتاب «اردک! خرگوش!»، نوشته «ایمی روزنتال» و «تام لیچتنهلد» با ترجمه بهاره محبی در 36 صفحه و برای گروه‌های سنی (الف) و (ب) به قیمت 45هزارتومان روانه بازار نشر شده است.