کتابخانه‌ی جدید کانون پرورش در پایتخت گشایش می‌یابد

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون، این مرکز جدید واقع در مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون در خیابان حجاب تلاش می‌کند تا به خواسته‌ی خانواده‌های ساکن در نقاط مرکزی شهر تهران برای استفاده از امکانات کانون پاسخ دهد.

مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون به عنوان یک مرکز فرهنگی بزرگ که در آن بیشتر جشنواره‌های کانون برگزار می‌شود از داشتن یک کتابخانه مخصوص کودکان محروم بود.

از سویی دیگر کانون در مناطق مرکزی تهران دارای تنها چند مرکز قدیمی بود و از این نظر راه‌اندازی یک کتابخانه در خیابان حجاب و در داخل مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری کانون ضروری به نظر می‌رسید.

در این میان از روز شنبه 15 مرداد کودکان ونوجوانان 6 تا 16 ساله تهرانی ساکن در این مناطق می‌توانند در مرکز جدید کانون ثبت نام کنند.

این کتابخانه با تجهیز به سیستم رایانه‌ای کتابداری و افزودن 6 هزار جلد کتاب جدید به قفسه‌هایش طی آیینی رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

قصه‌گویی، نمایش، فعالیت‌های ادبی، کلاس‌های گام به گام تا اندیشه‌ی فلسفی رباتیک، و نمایش و نقد فیلم از جمله‌ برنامه‌های تابستانی مرکز تازه تاسیس کانون در تابستان امسال خواهد بود.

مراسم رسمی گشایش این مرکز ساعت 11 صبح روز 15 مرداد در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری با حضور مشاور مدیرعامل و مدیر کانون استان تهران برگزار می‌شود.

اجرای موسیقی سنتی، قصه‌گویی توسط یکی از اعضای کانون و مصاحبه‌ی حضوری با مهمان برنامه کیمیا حسینی هنرمند خردسال عضو این کتابخانه و بازی‌گر نقش کودک فیلم "جدایی نادر از سیمین" از جمله برنامه‌های این مراسم است.

اکنون شمار مراکز کانون استان تهران از 60 مرکز و تعداد مراکز کانون سراسر کشور از 835 مرکز فراتر رفته است.