دسترسی جوانان ونوجوانان به بیش از 88 هزار جلدکتاب در کتابخانه مرکزی آستان قدس

به‌ گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس اداره کتابخانه عمومی این سازمان با بیان این مطلب گفت: بالغ بر 88600 کتاب در این بخش موجود می باشد که بیش از 48 هزار جلد آن در تالار جوانان و نوجوانان دختر و حدود 40200 جلد در اختیار تالار جوانان و نوجوانان پسر قرار دارد.

محمدمشایخی، در این خصوص افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد1522جلد کتاب به منابع این دو تالار افزوده شده که تعداد 725 جلد به منابع تالارجوانان و نوجوانان پسر و تعداد797 جلد به منابع تالارجوانان ونوجوانان دختر افزایش یافته است.

وی همچنین اعلام کرد: در این مدت قریب به 62 هزار نفر از خدمات این بخش استفاده کرده‌اند که بیش از 19 هزار نفر آن آقایان و بالغ بر 42هزار نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

مشایخی در ادامه با بیان اینکه قریب به 33هزار جلد کتاب توسط مراجعه کنندگان در این مدت موردمطالعه قرار گرفته، اضافه کرد: بیش از 44600 جلد کتاب نیز از این بخش، به امانت گرفته شده است.

گفتنی است تالارهای جوانان و نوجوانان پسرو دختر با مساحت 620 متر مربع در دو بخش مجزا  از سال 1381 در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، شروع به کار کرده است و همه روزه به جز روزهای تعطیل ازساعت  7صبح الی 19 پذیرای دانش پژوهان می باشد.