ارومیه میزبان جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، انتخاب قصه‌گویان خارجی، داوران ایرانی و خارجی بخش رقابتی همچنین مجریان کارگاه‌های آموزشی پانزدهمين جشنواره در مراحل پایانی است. 

امور بین‌الملل کانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان قصه‌های متقاضیان خارجی شرکت در جشنواره را دریافت کرده است و به‌زودی تعدادی ازشایسته‌ترین این قصه‌گوها برای حضور در ایران و رقابت با قصه‌گویان ایرانی معرفی می‌شوند. 

امسال برای نخستین‌بار قصه‌گویان بین‌المللی نیز در کنار رقبای ایرانی خود ارزيابي می‌شوند تا از این راه توانمندی قصه‌گویان ایرانی نمایان شود و هم مسیر رو به رشد قصه‌گویی در کشور در تعامل با قصه‌گویان خارجی هموارتر شود. 

دست‌اندرکاران جشنواره‌ي قصه‌گویی کانون در همین حال درصددند تا با ایجاد محیطی فرهنگی، آموشی، پژوهشی و رقابتی این رویداد فرهنگی را به جشنواره‌ای مطرح در سطح جهان تبدیل کنند. 

در همین حال قصه‌گویان ایرانی نیز در جریان برگزاری 31 جشنواره‌ي استانی و 5 جشنواره‌ي منطقه‌ای با یکدیگر به رقابت پرداخته‌اند که به‌زودی اسامی نهایی برگزیدگان شرکت‌کننده در این بخش جشنواره‌ي بین‌المللی قصه‌گویی نیز اعلام خواهد شد. 

میزبانان جشنواره‌ي قصه‌گويي در شهر اروميه با برگزاری جلسات کارگروه‌های اجرایی جشنواره برای میزبانی این رویداد بین‌المللی آماده می‌شوند. 

مدیر کانون استان آذربایجان غربی در نشستی که به همین منظور برگزار شد گفت: با توجه به این‌که امسال شهر ارومیه میزبان این رویداد مهم فرهنگی است باید نهایت تلاش خود را در برگزاری هر چه بهتر به‌کار بگیریم. 

فریدون سیدمصطفوی افزود: شهر ارومیه و مردمان آن به میهمان‌نوازی مشهور هستند و این بی‌تردید باعث کیفیت بخشی به جشنواره خواهد شد.

مصطفوی ادامه داد: قصه و قصه‌گویی از دیرباز به‌عنوان یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین فعالیت‌ها در بین کودکان محبوبیت داشته است و بچه‌ها با شنیدن هر قصه، خود را به جای شخصیت‌های مختلف قصه قرار می‌دهند و در ذهن‌شان شخصیت‌های مثبت و منفی قصه را تجزیه و تحلیل می‌کنند که این خود یکی از بهترین راه‌های پرورش ذهن خلاق است. 

او با تاكيد بر لزوم به‌کارگیری شیوه‌ها و روش‌های جدید قصه‌گویی در مراکز کانون افزود: برگزاری جشنواره‌هایی در این سطح را بهترین کارگاه آموزشی برای مربیان دانست تا نهایت بهره را از این فرصت طلایی ببرند. 

پانزدهمین جشنواره‌ي بین‌المللی قصه‌گویی طی روزهای 6 تا 10 بهمنامسال به میزبانی شهر ارومیه برگزار می‌شود.