کد خبر: 27720
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 17:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

«کاج زدگی» با ژانری علمی – تخیلی منتشر شد

منبع : لیزنا
 رمان جدید ضحی کاظمی با داستانی علمی-تخیلی و عنوان «کاج زدگی» توسط نشر چشمه منتشر، و راهی بازار نشر شد.
«کاج زدگی» با ژانری علمی – تخیلی منتشر شد

 به گزارش لیزنا، رمان کاج زدگی، صدو یکمین کتاب از مجموعه کتابهای قفسه آبی نشر چشمه، با موضوع داستانهای فارسی – قرن 14، در زمستان 1395 وارد بازار کتاب شد.

رمانِ کاج‌زدگی متفاوت‌ترین  تجربه‌ی نویسندگی  ضحی کاظمی است. رمانی در ژانر علمی ـ تخیلی با گرایشِ آخرالزمانی، ژانری که از محبوب‌ترین و بدیع‌ترین ژانرهای ادبی تاریخِ داستان‌نویسی جهان است. رمان درباره‌ی آدم‌های یک شهرِ مسخ‌شده است که انگار سایه‌ای نیرومند آن‌ها را تحت‌سیطره‌ی خود دارد. بیماری مرموزی حول‌وحوش‌شان می‌چرخد و حالا کسانی پیدا شده‌اند که می‌خواهند این وضعیت را تغییر دهند.

این رمان از  هفت بخش تقسیم شده که هر بخش نام یکی از شخصیت های داستان است: صدو هشتاد، بامداد، ماهور، سرو، باران، مهتاب و سایه. برخی از بخشها از زبان سوم شخص و برخی دیگر از زبان اول شخص بیان می شود.

این رمان روایتی ایرانی براساس قواعدِ مرسومِ علمی ـ تخیلی است، اتفاقی که به‌ندرت در ادبیاتِ ما سابقه داشته است. برای همین شاهدِ استفاده از پاره‌ای عناصر و اساطیرِ ایرانی در اثر هستیم که نویسنده از آن‌ها برای ساختنِ روایت خود استفاده کرده است.

رمان مملو از ماجرا و اتفاق است و برای همین خواننده‌ی خود را جذب می‌کندکاج‌زدگی را باید یک تجربه‌ی جسورانه  دانست در راستای ژانرنویسی. امری که باعث می‌شود ضحی کاظمی ما را به دنیایی عجیب و مشکوک دعوت کند.

 

کاج زدگی رمانی175 صفحه ای از مجموعه کتابهای قفسه آبی نشر چشمه است که با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 14000 تومان در زمستان 1395 راهی بازار کتاب شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: