«کاج زدگی» با ژانری علمی – تخیلی منتشر شد

 به گزارش لیزنا، رمان کاج زدگی، صدو یکمین کتاب از مجموعه کتابهای قفسه آبی نشر چشمه، با موضوع داستانهای فارسی – قرن 14، در زمستان 1395 وارد بازار کتاب شد.

رمانِ کاج‌زدگی متفاوت‌ترین  تجربه‌ی نویسندگی  ضحی کاظمی است. رمانی در ژانر علمی ـ تخیلی با گرایشِ آخرالزمانی، ژانری که از محبوب‌ترین و بدیع‌ترین ژانرهای ادبی تاریخِ داستان‌نویسی جهان است. رمان درباره‌ی آدم‌های یک شهرِ مسخ‌شده است که انگار سایه‌ای نیرومند آن‌ها را تحت‌سیطره‌ی خود دارد. بیماری مرموزی حول‌وحوش‌شان می‌چرخد و حالا کسانی پیدا شده‌اند که می‌خواهند این وضعیت را تغییر دهند.

این رمان از  هفت بخش تقسیم شده که هر بخش نام یکی از شخصیت های داستان است: صدو هشتاد، بامداد، ماهور، سرو، باران، مهتاب و سایه. برخی از بخشها از زبان سوم شخص و برخی دیگر از زبان اول شخص بیان می شود.

این رمان روایتی ایرانی براساس قواعدِ مرسومِ علمی ـ تخیلی است، اتفاقی که به‌ندرت در ادبیاتِ ما سابقه داشته است. برای همین شاهدِ استفاده از پاره‌ای عناصر و اساطیرِ ایرانی در اثر هستیم که نویسنده از آن‌ها برای ساختنِ روایت خود استفاده کرده است.

رمان مملو از ماجرا و اتفاق است و برای همین خواننده‌ی خود را جذب می‌کندکاج‌زدگی را باید یک تجربه‌ی جسورانه  دانست در راستای ژانرنویسی. امری که باعث می‌شود ضحی کاظمی ما را به دنیایی عجیب و مشکوک دعوت کند.

 

کاج زدگی رمانی175 صفحه ای از مجموعه کتابهای قفسه آبی نشر چشمه است که با تیراژ 1000 نسخه و قیمت 14000 تومان در زمستان 1395 راهی بازار کتاب شده است.