شماره جدید نشریه «کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی» (C&RL)

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، پنجمین شماره از جلد هفتاد و یکم نشریه انگلیسی زبان، کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی «College & Research Libraries» (C&RL) در سال 2010 با یادداشت سردبیر میهمان چارلز مارتل، در خصوص «سایه دوئل بین استریوتایپ ها: دیدگاه هایی درخصوص مأموریت اصلی کتابخانه های دانشگاهی» منتشر شده است.

در این شماره عناوین مقالات زیر منتشر شده است:

جستجوی شهروندی کامل: دفاعی از وضعیت دانشکده تنیور برای کتابداران/  کاربران غیر عضو در کتابخانه های دانشگاهی: استفاده از پلورالیسم اخلاقی دبلیو.دی. روس (W.D.Ross) به منظور درک سؤالات دشوار/ رفتار اطلاع یابی در عصر دیجیتال: یک مطالعه میان رشته ای از پژوهشگران دانشگاهی/ حرکتی ورای تحلیل های استنادی: چگونه بررسی ها و مصاحبه ها یافته های پژوهش را گسترش می دهد، غنی می سازد و توسعه می دهد؟/ خطوط خارجی گزارش کتابخانه های خاص دانشگاهی: مطالعه موردی علوم سلامت/ ارزیابی مشکلات سواد اطلاعاتی: سیاست هایی برای ارزیابی تدریس و یادگیری.

نقد و بررسی کتابهایی با عناوین زیر بخش دوم این نشریه است:

ارزیابی مشارکتی سواد اطلاعاتی: سیاست هایی برای ارزیابی تدریس و یادگیری/ بازیابی اطلاعات انسانی/ چه کتاب هایی برای زنان امریکایی آفریقایی توسط کتابخانه های دانشگاهی امریکایی اندوخته شده است؟ یک مطالعه از مشروعیت سازمانی، ممانعت و سانسور ضمنی/ مثالی برای کتاب ها: گذشته، حال و آینده/ برنامه های آنلاین کتابخانه ها: احتمالات و عملکردهای کنفرانس تحت وب/  یک مجموعه از صحافی ها: جلد سوم: یک فهرست از صحافی های جنوب اروپا.

گفتنی است نشریه کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (C&RL)، نشریه ای علمی و رسمی  به سردبیری جوزف.جی برانین است. این نشریه، وابسته به انجمن کتابخانه های دانشگاهی و تحقیقاتی (ACRL) است و یک بخش از انجمن کتابداری امریکا (ALA) است.

برای دریافت مطالب مذکور اینجا کلیک کنید.