کد خبر: 46906
تاریخ انتشار: جمعه, 07 بهمن 1401 - 10:25

داخلی

»

کتابخانه و کتابداری

لزوم تشكيل شورای سياستگذاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری

منبع : لیزنا
نشست ارزیابی عملکرد سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری، به منظور بررسی میزان تحقق اهداف جشنواره پژوهش برگزار شد.
لزوم تشكيل شورای سياستگذاری جشنواره ملی پژوهش و فناوری

به گزارش لیزنا، معاونت پژوهش و منابع دیجیتال در نشستی با حضور فاطمه صدر معاون پژوهش و منابع دیجیتال، سعیده اکبری داریان دبیر علمی،‌ فتانه ترکاشوند دبیر اجرایی و اعضای کمیته اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری، فرایندها و فعالیت های انجام شده در این جشنواره را مورد بررسی قرار دادند.

در این نشست، گزارش فعالیت های انجام شده شامل مستندسازی  فرایندها و فعالیت ها، تدوین گزارش جشنواره و نقشه راه دوره های آتی و تکمیل اطلاعات وب سایت جشنواره ارائه شد.

در ادامه حاضران به منظور بهره‌گيري از دستاوردهاي جشنواره سيزدهم، بر استخراج فهرستی از آثار باکیفیت رسیده به جشنواره بر اساس کاربرگ های ارزیابی هیات داوران و نظرات اعضای کمیته علمی و طراحی و برنامه‌ريزي فعاليت‌ها در چهار گروه تاکید کردند.

آثاري كه قابليت ويرايش و چاپ در قالب كتاب‌ را دارند، آثاري كه دارای قابليت اجرا در معاونت‌هاي تخصصی هستند، آثاري كه قابليت برگزاري كارگاه و دوره آموزشي‌ را دارند و آثاري كه دارای قابليت برگزاري نشست‌هاي علمي- ترويجي و توسعه دانش هستند ازجمله  فهرست استخراج شده از آثار باکیفیت بوده اند.

همچنین زمان‌‌‌بندي مناسب جشنواره های آینده، لزوم تشكيل شوراي سياستگذاري و تهيه سامانه مديريت اطلاعات جشنواره نیز ازجمله مسائل مهم این نشست بود. در پایان این نشست حاضران درباره فرایند اجرایی،‌ بازخوردهای دریافتی و پیشنهادهایی برای بهبود جشنواره های آینده گفتگو کردند.