کد خبر: 1208
تاریخ انتشار: سه شنبه, 31 فروردين 1389 - 13:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

آرشيو الكترونيكي كتاب‌هاي درسي راه‌اندازي شد

آرشيو الكترونيكي كتاب‌هاي درسي به همت كتابخانه و مركز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي با کتاب‌هايي به قدمت 100 ساله راه‌اندازي شد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، دكتر اكرم عيني رئيس كتابخانه و مركز اسناد اين سازمان با تأكيد بر اين كه در حال حاضر 1 هزار و 682 عنوان كتاب درسي در نرم‌افزار کتابخانه قابل دسترسي علاقه‌مندان اين حوزه مي‌باشد افزود: برخي از كتاب‌هايي كه از تأسيس دارالفنون تاكنون در نظام رسمي آموزش و پرورش كشور تدوين شده، در آرشيو مذكور موجود است.

دكتر عيني با اشاره به اين كه اين آرشيو يكي از منابع اطلاعاتي معتبر درخصوص كتاب‌هاي درسي سال‌هاي گذشته براي بهره‌برداري پژوهشگران و مؤلفان محسوب مي‌شود، اظهار داشت: دفتر چاپ و توزيع كتاب‌هاي درسي، از هر كتابي كه منتشر مي‌گردد، نسخه‌اي را در اختيار كتابخانه و مركز اسناد سازمان قرار مي‌دهد تا در آرشيو نگهداري شود.

وي هدف از راه‌اندازي اين آرشيو را كه در سال 1386 مورد تأييد مسئولان سازمان قرار گرفت، نشان دادن سير تحول محتواي كتاب درسي و در دسترس بودن كتاب‌ها براي عموم پژوهشگران و مخاطبان آرشيو و هم‌چنين حفاظت از نسخه‌هاي فيزيكي مجموعه حاضر دانست.

رئيس كتابخانه و مركز اسناد سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي در خاتمه تأكيد كرد: به منظور دسترسي آسان مراجعان به كتاب‌هاي درسي مقاطع تحصيلي مختلف از سال 1360 به بعد، آرشيو الكترونيكي اين كتاب‌ها در نرم‌افزار کتابخانه  در این نشانی فعال شده است.

برچسب ها :
شایان
|
Iran
|
1400/10/14 - 01:31
0
0
سلام عزیزان وقتی طالب کتب واطلاعات قدیمی زیاد شده چرا پولهای هنگفت از این راه در نیارن ومجانی قرار بدن همینا رو در سایتهایی چون کتابناک و...دارن می گذارند ونون دونی راه انداختن شما ساده لوحید دیگه
یه دوست
|
Iran
|
1399/09/20 - 00:41
0
0
دوست گرامی لطفا لینک واقعی بدید
میلاد
|
Iran
|
1396/02/09 - 17:56
0
0
چرا الکی مردم رو گمراه میکنید این لینکی دادین ماله یه سایته که از عهد بوق تا الان معلومه راه اندازی نشده ولش کردن لطفا پیگیری کنید واطلاع رسانی کنید وبه این خبرتون هم اضافه بشه که مردم الاف نشن
محمد حسین
|
Iran
|
1394/09/20 - 13:36
0
0
سلام اقا اصلا این لینک که گذاشتین کتاب درسی نداره ممنونم اگه بهم توضیح بدین
پاسخ ها
مسلم
| Iran |
1394/11/22 - 20:05
بله...درست میگن ایشون
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: