جایزه گارفیلد 2013 به احسان محمدی تعلق گرفت

 

 

به گزارش لیزنا، انجمن بین المللی علم سنجی و اطلاع سنجی (ای اس اس ای)  هر دو سال یکبار به پاس گرامی داشت نام یوجین گارفیلد، بینانگذار موسسه آی. اس. آی. (ISI) و دانشمندی که شاخص های معروف استنادی را تدوین و بنیاد گذاشت، جایزه ای با عنوان  جایزه گارفیلد به بهترین رساله دکتری در حوزه علم سنجی و اطلاع سنجی اعطا می کند.

 

جایزه گارفیلد  2013  در چهاردهمین کنفرانس بین المللی علم سنجی و اطلاع سنجی ISSI (International Society for Scientometrics and Infometrics)  که از 15 تا 19 جولای 2013 در شهر وین برگزار می شود، به کتابدار پر تلاش و خلاق ایرانی و دانشجوی دکتری علوم اطلاعات در دانشگاه ولورهمپتون انگلستان داده خواهد شد.

 

موضوع رساله دکتری  احسان محمدی،   آلتمتریکس (altmetrics) است. هدف  پژوهش محمدی که به راهنمایی استاد برجسته علم سنجي پروفسور مايك تلوال تحقيق شده، شناسایی و ارزیابی شاخص های جدید برای سنجش تاثیر مقالات علمی فراتر از رویکرد سنتی ( تحلیل استنادی) است. آلتمتریکس شیوه ای نو در مطالعات علم سنجی است. در این شیوه بیشتر از اطلاعات شبکه های اجتماعی علمی استفاده می شود.

 

وی برای دریافت جایزه و بورس تحصیلی 3000 دلاری از بنیاد گارفیلد به محل برگزاری کنفرانس در دانشگاه وین خواهد رفت.

 

لیزنا ضمن تبریک به احسان محمدی و نیز جامعه کتابداری ایران، آرزوی موفقیتهای روز افزون برای وی و همه پژوهشگران جوان کشورمان دارد.