عناوین مقالات پذیرفته شده همایش ملی سنجش علم دانشگاه اصفهان اعلام شد
اولین لیست نتایج داوری مقالات همایش ملی سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی اعلام و مهلت ارسال مقاله تا 5 اردیبهشت تمدید شد.
کد خبر: 14641
تاریخ: 1393/01/29 - 16:39
به گزارش لیزنا، دکتر مظفر چشمه سهرابی با اعلام این خبر به لیزنا افزود: ضمن تشکر از تمامی نویسندگان و پژوهشگران، همچنین تشکر ویژه از داوران و اعضای کمیته علمی همایش ملی «سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی»، نتایج داوری مقالات اعلام می گردد.
وی افزود: با توجه به درخواست های مکرر برخی از علاقه مندان، مهلت ارسال مقاله تا 5 اردیبهشت تمدید شد. لذا، لیست شماره 2 تا دهم اردیبهشت ماه اعلام می گردد.
گفتنی است همایش ملی «سنجش علم: ارزشيابي و آسيبشناسي (بروندادهاي علمي)»؛ روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 31 اردیبهشت و 1 خرداد 1393 در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.
عناوین مقالات به شرح زیر است:
1- آسیب شناسی پژوهش در دوره های تحصیلات تکمیلی باهدف بهبود وتوسعه (مطالعه موردی: دانشگاه بوعلی همدان ) 2- آسیب شناسی تولید و انتشار مقالات علمی رشته مدیریت با ظهور مجلات سیاه 3- آسیبشناسی چکیدههای فارسی پایاننامههای دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکدههای علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران و مقایسهی آنها با استاندارد بینالمللی چکیدهنویسی ایزو 214 در سالهای 1386-1390: بهمنظور ارائهی دستورالعملی کاربردی 4- آسيب شناسي نگارش پايان نامه های دانشجویی در حوزه علوم انسانی 5- آیا درخت تولید علم کشور ثمر رفاه به بار میآورد؟ (آزمون علیت در تولید علم ایران) 6- ابعاد و مؤلفه هاي اخلاق در گسترهي پژوهش با نگاهي به آموزه هاي اسلامي 7- اخلاق نویسندگی: کانون پسامدرن ارزشیابی و آسیبشناسی علم 8- اخلاقیات داوری و سردبیری: چالشی پویا در ارزشیابی علم و فنآوری 9- ارزيابي بروندادهاي پژوهشي در نظام آموزش عالي ايران: فرصت ها و چالش ها (مورد: سال هاي برنامه چهارم توسعه) 10- ارزیابی تطبیقی و تحلیلی جایگاه علمی ایران و کشورهای رقیب در تولید علم بر اساس پایگاه wos طی سالهای 1993-تا 2012 (دوره 20 ساله) 11-ارزیابی کمی مقالات منتشر شده در حوزه سواد سلامت 12-ارزیابی مقایسه ای کیفیت مجلات بین المللی ایران بر اساس ضریب تاثیر و ضریب نفوذ 13-ارزیابی و آسیب شناسی نقش و میزان مشارکت اعضای مدیران در تولید مقالات مجلاتهای علمی (پژوهشي - ترويجي) داخلی حوزه علم اطلاعات و دانششناسی 14-استفاده از منطق فازی برای کشف عناصر مشترک خوشهها در شبکههای همکارهای پژوهشی(مطالعه موردی: شبکه همکاری پژوهشگران برتر شیمی ایران) 15- افزایش ضریب تأثیر مجلات دانشگاهی ایران، به چه قیمتی؟ 16- اندیشه های مرتون در ارتباطات علمی 17- بررسی 46 سال تولید علم ایران در حوزه هستهای 18- بررسی آسیبشناسانۀ نقش کتابهای درسی در تولید علم (مطالعۀ موردی: کتابهای زبان و ادبیات فارسی مقطع متوسطه) 19- بررسی ارتباط میان نظریه و کنش اجتماعی 20-بررسی تأثیر همکاری علمی پژوهشگران ایرانی حوزة علمی ایمونولژی در میزان رشد تولیدات علمی آنان در پایگاه استنادی علمی وب آوساینس (1996-2013) 21-بررسی تولیدات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور خوزستان براساس شاخصهای hوg در پایگاه گوگل اسکالراز سال 2000-2013 22-بررسی تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بانکهای اطلاعاتی معتبر در سالهای 1388 تا 1391 23-بررسی جایگاه علمی بیماری سل در میان کشورهای اسلامی خاورمیانه بر مبنای مدارک موجود در پایگاه استنادی اسکوپوس در فاصله زمانی 2000 تا 2013 24-بررسی چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکترای رشته های فنی ومهندسی دانشگاه شیراز طی سالهای 1378-1388 از نظر میزان انطباق آنها با استاندارد بین الملی ایزو 214 25-بررسی روند تولیدات و ترسیم نگاشت علمی محققان علوم دریایی ایران در رابطه با دو حوزهی آبی عمان و خليج فارس در پایگاه اطلاعاتی وب او ساینس طی سالهای 1992-2013 26-بررسی رویکرد مقالات مجلات علمی- پژوهشی کتابداری و اطلاعرسانی در رابطه با مباحث اخلاقی در فرآیند تولید و اشاعه نتایج پژوهشهای علمی طی سالهاي 1378 تا 1392 27-بررسی سنجه مرکزیت در شبکه هم نویسندگی مجله آسم ،آلرژی وایمنی شناسی 28-بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای جایگاه علمی حوزه علوم منابعطبیعی جمهوریاسلامی ایران از دیدگاه محققان برتر این حوزه 29-بررسی موانع و چالش های پژوهش در دانشگاه ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه شهر کرمانشاه 30-بررسی میزان استفاده از انتشارات انگلیسی زبان منتشر شده در مجلات بین المللی ایرانی در مندلی 31-بررسی نقش زنان در تولید آثار حوزه علم اطلاعات و دانششناسی بین سالهای 1380 تا 1390 32-بررسی و تحلیل شکاف رفتار علمی مورد انتظار و واقعی اعضای هیئت علمی در دانشگاه کردستان 33-بررسی و مقايسه كشورهاي چشمانداز 1404 بر اساس شاخصهای کمّی و کیفی علمسنجی در حوزه ميكروبشناسي 34-بررسی وضعیت حضور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایرانی در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی و عوامل مؤثر بر این حضور 35-بررسي وضعيت بروندادهاي علمي مؤسسات پژوهشي مأموريتگرا، چالشها و فرصتها(مورد:مؤسسات پژوهشي آستان قدس رضوي) 36-تأملی در نظامهای حقیقت علم اجتماعی مدرن و پیشامدرن (با تکیه بر تمدن اسلامی) 37-تجارت الکترونیک، فراتحلیل مقالات موجود فارسی 38- تحلیل استنادی و مطالعه کمی مقالات نشریه علمی – پژوهشی دانشکده دندان پزشکی اصفهان در طی سالهای 1390 – 1386 39-تحلیل استنادی و همنویسندگی پژوهشگران حوزهی اسلام و علوم قرآنی در وبگاه علوم بین سالهای 2012-1993 و ترسیم ساختار علمی این حوزه 40- تحلیل چارچوب اخبار مربوط به رتبه تولید علم ایران مندرج در خبرگزاریهای برتر داخل کشور 41-تحلیلی بر تولیدات علمی کشورهای جهان و ایران در حوزه های اطلاع سنجی، کتاب سنجی، علم سنجی، مجاز سنجی و وب سنجی در پايگاه web of science طي سالهاي 2000- 2013 42-تحليل بروندادهاي علمي حوزه علوم زيستي ايران در وبگاه علم طي سالهاي 2010-1990 43-تدوین درس " دستبرد علمی: راههای جلوگیری از آن" و گنجاندن آن در دروس دوره های تحصیلات تکمیلی 44-تربیت اخلاقی در اخلاق علمی 45-ترجمان دانش در علوم انسانی: محال یا ممکن؟ 46-ترسيم نقشۀ تاريخ نگاري تحقيقات علوم زيستي ايران در نمايه استنادي علوم طي سالهاي 1990 تا 2010 47-توسعه متوازن علم و فناوری در ایران بر اساس الگوی ثروت علمی 48-جایگاه پروانه های ثبت اختراع ایران در توسعه علمی ایران 49-جایگاه تحقيق و اخلاق پژوهشگر از ديدگاه قرآن 50-جایگاه داوران در فرایند داوری و ارزیابی مقالات مجلات علمی، پژوهشی 51-داده کاوی مقالات تمام متن حوزه ی سواد اطلاعاتی در مجلات علمی- پژوهشی نمایه شده در پایگاه SID 52-دیدگاه محمد بن اسحاق ابن ندیم درباره فلسفه و علوم قدیم 53-رابطه بین رتبه علمی و گستردگی تحصیلات تکمیلی در دانشگاههای ایران 54-رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد منطقه شش با روش ناپارامتریک 55-رؤیتپذیری استادان علم اطلاعات و دانششناسی ایران با استفاده از نرمافزار پابلیش اور پریش 56-سردبیران و اخلاق داوری علمی 57-سرقت علمی: ابزارها و راهکارهای مقابله 58-سنجش دانش نابازار یا صنعت نادانش: مقدمهای آسیبشناسانه بر واگرایی دانش و صنعت در ایران 59-سیر تحول علم در جهان اسلام 60-شاخصها و مدلهای سنجش تولید علمی پژوهشگران 61-شاخصهای کلنگر؛ نسل جدید شاخصهای علمسنجی 62-شناسایی آسیبهای روانشناختی، روششناختی و اجرایی موجود در پژوهش و پژوهشگری 63-شناسايي عوامل موثر بر توليدات علمي شيميدان هاي ايران 64-علم از نظر اسلام 65-علمسنجی و چالش تقلیلگرایی 66-علمسنجی: مطالعه هم تالیفی نویسندگان مقالات مجلههای هسته فارسی زبان رشته علم اطلاعات و دانششناسی 67-غفلتی دیگر در خودشناسی علم اطلاعات و دانششناسی و علمسنجی: نگاهی نو به نمایههای تخصصی و استنادی در جریان دانش 68-فراتحلیل مقالات همایش ملی اشتغال،نظم و امنیت: ارزیابی کمی و کیفی 293 مقاله 69-فلسفه علم 70- کمیت تنها عامل ارزشیابی تولیدات علمی اعضائ هیات علمی دانشگاه های ایران 71-مروری بر شاخصهای بومی علمسنجی در ایران: همموضوعی، اچ چندگانه و توان عملی 72-مروری بر عوامل تاثیرگذار بر تعداد استنادات 73-مروری بر قاعده لوتکا به عنوان یکی از قواعد کلاسیک مطالعات حوزه کتابسنجی 74-مشارکت ايران در توليد مجلات دسترسي آزاد 75-مطالعه ترجیحات روششناختی پژوهشگران حوزه مدیریت آموزشی در ایران و غرب 76-مطالعه عملکرد و رضایت کاربران مبتدی و باتجربه نسبت به رابط کاربر دو پایگاه اطلاعاتی استنادی وب آوساینس و اسکوپوس 77- مطالعه وضعیت تولید اطلاعات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه مراغه طی سالهای 1388-1391 78- مقایسه روند ملّی و بینالمللی توسعه پژوهش و آموزش عالی 79- مقايسه پژوهشگران حوزه بلايای طبيعی در کشورهای آسيايی در پايگاه وب آو ساينس بر اساس شاخص هرش و هفت شاخص برگرفته از آن 80-نرمالسازی، ضرورتی بنیادین در سنجش و ارزیابی عوامل و مؤلفههای تخصصی 81-نقش تغییر رشته ی دانشجویان بر گسترش پژوهش های میان رشته ای 82-نگاهی آسیبشناسانه به آییننامه ارتقای اعضای هیئت علمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم 83-نگاهی به وضعیت دانش آفرینی در مراکز پژوهشی علوم انسانی مستقر در دانشگاهها: مطالعه موردی 84-نمایش برونداد علمی و فعالیتهای پژوهشگران حوزه علوم پزشکی فعال در شبکه اجتماعی تحقیقاتی ریسرچگیت 85-نويسندگان و انتشارات پراستناد در حوزه علم سنجی 86-وضعیت استفاده از مخازن سازمانی برای دسترسی آزاد و سریع به علم تولید شده در دانشگاه های دولتی کشور 87- وضعیت دستبرد علمی در کتابهای تألیفی فارسی در زمینه موضوعی فهرست نویسی 88-وضعيت توليد علم ايران در زمينه علوم زيستي