عناوین مقالات پذیرفته شده همایش ملی سنجش علم دانشگاه اصفهان اعلام شد

 

به گزارش لیزنا، دکتر مظفر چشمه سهرابی با اعلام این خبر به لیزنا افزود: ضمن تشکر از تمامی نویسندگان و پژوهشگران، همچنین تشکر ویژه از داوران و اعضای کمیته علمی همایش ملی «سنجش علم: ارزشیابی و آسیب شناسی»، نتایج داوری مقالات اعلام می گردد.

 

وی افزود: با توجه به درخواست های مکرر برخی از علاقه مندان، مهلت ارسال مقاله تا 5 اردیبهشت تمدید شد. لذا، لیست شماره 2 تا دهم اردیبهشت ماه اعلام می گردد.

 

گفتنی است همایش ملی «سنجش علم: ارزشيابي و آسيب‌شناسي (بروندادهاي علمي)»؛  روزهای چهارشنبه و پنج شنبه 31 اردیبهشت و  1 خرداد 1393 در دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

 

عناوین مقالات به شرح زیر است:

 

  • 1- آسیب شناسی پژوهش در دوره های تحصیلات تکمیلی باهدف بهبود وتوسعه (مطالعه موردی: دانشگاه بوعلی همدان )
    2- آسیب شناسی تولید و انتشار مقالات علمی رشته مدیریت با ظهور مجلات سیاه
    3- آسیب‌شناسی چکیده‌‌های فارسی پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده‌های علوم انسانی و علوم اجتماعی دانشگاه شهید چمران و مقایسه‌ی آن­ها با استاندارد بین‌المللی چکیده‌نویسی ایزو 214 در سال‌های 1386-1390: به‌منظور ارائه‌ی دستورالعملی کاربردی
    4- آسيب شناسي نگارش پايان نامه های دانشجویی در حوزه علوم انسانی
    5- آیا درخت تولید علم کشور ثمر رفاه به بار می‌آورد؟ (آزمون علیت در تولید علم ایران)
    6- ابعاد و مؤلفه هاي اخلاق در گستره­ي پژوهش با نگاهي به آموزه هاي اسلامي
    7- اخلاق نویسندگی: کانون پسامدرن ارزش‌یابی و آسیب‌شناسی علم
    8- اخلاقیات داوری و سردبیری: چالشی پویا در ارزش‌یابی علم و فن‌آوری
    9- ارزيابي بروندادهاي پژوهشي در نظام آموزش عالي ايران: فرصت ها و چالش ها (مورد: سال هاي برنامه چهارم توسعه)
    10- ارزیابی تطبیقی و تحلیلی جایگاه علمی ایران و کشورهای رقیب در تولید علم بر اساس پایگاه wos طی سالهای 1993-تا 2012 (دوره 20 ساله)
    11-ارزیابی کمی مقالات منتشر شده در حوزه سواد سلامت
    12-ارزیابی مقایسه ای کیفیت مجلات بین المللی ایران بر اساس ضریب تاثیر و ضریب نفوذ
    13-ارزیابی و آسیب شناسی نقش و میزان مشارکت اعضای مدیران در تولید مقالات مجلات­های علمی (پژوهشي - ترويجي) داخلی حوزه علم اطلاعات و دانش­شناسی
    14-استفاده از منطق فازی برای کشف عناصر مشترک خوشه­ها در شبکه­های همکارهای پژوهشی(مطالعه موردی: شبکه همکاری پژوهشگران برتر شیمی ایران)
    15- افزایش ضریب تأثیر  مجلات دانشگاهی ایران، به چه قیمتی؟
    16- اندیشه های مرتون در ارتباطات علمی
    17- بررسی 46 سال تولید علم ایران در حوزه هسته‌ای
    18- بررسی آسیب‌شناسانۀ نقش کتاب‌های درسی در تولید علم (مطالعۀ موردی: کتاب‌های زبان و ادبیات فارسی مقطع متوسطه)
    19- بررسی ارتباط میان نظریه و کنش اجتماعی
    20-بررسی تأثیر همکاری علمی پژوهشگران ایرانی حوزة علمی ایمونولژی در میزان رشد تولیدات علمی آنان در پایگاه استنادی علمی وب آوساینس (1996-2013)
    21-بررسی تولیدات علمی اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور خوزستان براساس شاخصهای hوg در پایگاه گوگل اسکالراز سال 2000-2013 
    22-بررسی تولیدات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در بانک‌های اطلاعاتی معتبر در سال‌های 1388 تا 1391
    23-بررسی جایگاه علمی بیماری سل در میان کشورهای اسلامی خاورمیانه بر مبنای مدارک موجود در پایگاه استنادی اسکوپوس در فاصله زمانی 2000 تا 2013
    24-بررسی چکیده پایان نامه های کارشناسی ارشد ودکترای رشته های فنی ومهندسی دانشگاه شیراز طی سالهای 1378-1388 از نظر میزان انطباق آنها با استاندارد بین الملی ایزو 214
    25-بررسی روند تولیدات و ترسیم نگاشت علمی محققان علوم دریایی ایران در رابطه با دو حوزه­ی آبی عمان و خليج فارس در پایگاه اطلاعاتی وب او ساینس طی سال­های 1992-2013
    26-بررسی رویکرد مقالات مجلات علمی- پژوهشی کتابداری و اطلاع‌رسانی در رابطه با مباحث اخلاقی در فرآیند تولید و اشاعه نتایج پژوهش‌های علمی طی سال‌هاي 1378 تا 1392
    27-بررسی سنجه مرکزیت در شبکه هم نویسندگی مجله  آسم ،آلرژی وایمنی شناسی
    28-بررسی عوامل مؤثر بر ارتقای جایگاه علمی حوزه علوم‌ منابع‌طبیعی جمهوری‌اسلامی‌ ایران از دیدگاه محققان برتر این حوزه
    29-بررسی موانع و چالش های پژوهش در دانشگاه ها از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه شهر کرمانشاه
    30-بررسی میزان استفاده از انتشارات انگلیسی زبان منتشر شده در مجلات بین المللی ایرانی در مندلی
    31-بررسی نقش زنان در تولید آثار حوزه علم اطلاعات و دانش­شناسی بین سال­های  1380 تا 1390
    32-بررسی و تحلیل شکاف رفتار علمی مورد انتظار و واقعی اعضای هیئت علمی در دانشگاه کردستان
    33-بررسی و مقايسه كشورهاي چشم‌انداز 1404 بر اساس شاخص‌های کمّی و کیفی علم‌سنجی در حوزه ميكروب‌شناسي
    34-بررسی وضعیت حضور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی ایرانی در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی و عوامل مؤثر بر این حضور
    35-بررسي وضعيت بروندادهاي علمي مؤسسات پژوهشي مأموريت‌گرا، چالش‌ها و فرصت‌ها(مورد:مؤسسات پژوهشي آستان قدس رضوي)
    36-تأملی در نظامهای حقیقت علم اجتماعی مدرن و پیشامدرن (با تکیه بر تمدن اسلامی)
    37-تجارت الکترونیک، فراتحلیل مقالات موجود فارسی
    38- تحلیل استنادی و مطالعه کمی   مقالات نشریه علمی – پژوهشی دانشکده دندان پزشکی اصفهان در طی سالهای 1390 – 1386
    39-تحلیل استنادی و هم‌نویسندگی پژوهشگران حوزه‏ی اسلام و علوم قرآنی در وبگاه علوم بین سال‏های 2012-1993 و ترسیم ساختار علمی این حوزه
    40- تحلیل چارچوب اخبار مربوط به رتبه تولید علم ایران مندرج در خبرگزاری­های برتر داخل کشور
    41-تحلیلی بر تولیدات علمی کشورهای جهان و ایران در حوزه های اطلاع سنجی، کتاب سنجی، علم سنجی، مجاز سنجی و وب سنجی در پايگاه web of science طي سالهاي 2000- 2013
    42-تحليل بروندادهاي علمي حوزه علوم زيستي ايران در وب‌گاه علم طي سال‌هاي 2010-1990
    43-تدوین درس " دستبرد علمی: راههای جلوگیری از آن" و گنجاندن آن در دروس دوره های تحصیلات تکمیلی
    44-تربیت اخلاقی در اخلاق علمی
    45-ترجمان دانش در علوم انسانی: محال یا ممکن؟
    46-ترسيم نقشۀ تاريخ ‌نگاري تحقيقات علوم زيستي ايران در نمايه استنادي علوم طي سال‌هاي 1990 تا 2010
    47-توسعه متوازن علم و فناوری در ایران بر اساس الگوی ثروت علمی
    48-جایگاه پروانه های ثبت اختراع ایران در توسعه علمی ایران
    49-جایگاه تحقيق و اخلاق پژوهشگر از ديدگاه قرآن   
    50-جایگاه داوران در فرایند داوری و ارزیابی مقالات مجلات علمی، پژوهشی
    51-داده کاوی مقالات تمام متن حوزه ی سواد اطلاعاتی در مجلات علمی-  پژوهشی نمایه شده در پایگاه SID
    52-دیدگاه محمد بن اسحاق ابن ندیم درباره فلسفه و علوم قدیم
    53-رابطه بین رتبه علمی و گستردگی تحصیلات تکمیلی در دانشگاه­های ایران
    54-رتبه بندی واحدهای دانشگاه آزاد منطقه شش با روش ناپارامتریک
    55-رؤیت‏پذیری استادان علم اطلاعات و دانش‏شناسی ایران با استفاده از نرم‌افزار پابلیش اور پریش
    56-سردبیران و اخلاق داوری علمی
    57-سرقت علمی: ابزارها و راهکارهای مقابله
    58-سنجش دانش نابازار یا صنعت نادانش: مقدمه­ای آسیب­شناسانه بر واگرایی دانش و صنعت در ایران
    59-سیر تحول علم در جهان اسلام
    60-شاخص‌ها و مدل­های سنجش تولید علمی پژوهشگران
    61-شاخص‌های کل‌نگر؛ نسل جدید شاخص‌های علم‌سنجی
    62-شناسایی آسیب‌های روان‌شناختی، روش‌شناختی و اجرایی موجود در پژوهش و پژوهش‌گری
    63-شناسايي عوامل موثر بر توليدات علمي شيميدان هاي ايران
    64-علم از نظر اسلام
    65-علم­سنجی و چالش تقلیل­گرایی
    66-علم‌سنجی: مطالعه هم تالیفی نویسندگان مقالات مجله‌های هسته فارسی زبان رشته علم اطلاعات و دانش‌شناسی
    67-غفلتی دیگر در خودشناسی علم اطلاعات و دانش‌شناسی و علم‌سنجی: نگاهی نو به نمایه‌های تخصصی و استنادی در جریان دانش
    68-فراتحلیل مقالات همایش ملی اشتغال،نظم و امنیت: ارزیابی کمی و کیفی 293 مقاله
    69-فلسفه علم
    70- کمیت تنها عامل ارزشیابی تولیدات علمی اعضائ هیات علمی دانشگاه های ایران
    71-مروری بر شاخص­های بومی علم­سنجی در ایران: هم­موضوعی، اچ چندگانه و توان عملی
    72-مروری بر عوامل تاثیرگذار بر تعداد استنادات
    73-مروری بر قاعده لوتکا به عنوان یکی از قواعد کلاسیک مطالعات حوزه کتاب­سنجی
    74-مشارکت ايران در توليد مجلات دسترسي آزاد
    75-مطالعه ترجیحات روش­شناختی پژوهشگران حوزه مدیریت آموزشی در ایران و غرب
    76-مطالعه عملکرد و رضایت کاربران مبتدی و باتجربه نسبت به رابط کاربر دو پایگاه اطلاعاتی استنادی وب آ­وساینس و اسکوپوس
    77- مطالعه وضعیت تولید اطلاعات علمی اعضای هیأت علمی دانشگاه مراغه طی سالهای 1388-1391
    78- مقایسه روند ملّی و بین­المللی توسعه پژوهش و آموزش عالی
    79- مقايسه پژوهشگران حوزه بلايای طبيعی در کشورهای آسيايی در پايگاه وب آو ساينس بر اساس شاخص هرش و هفت شاخص برگرفته از آن
    80-نرمال‌سازی، ضرورتی بنیادین در سنجش و ارزیابی عوامل و مؤلفه‌های تخصصی
    81-نقش تغییر رشته ی دانشجویان بر گسترش پژوهش های میان رشته ای
    82-نگاهی آسیب‏شناسانه به آیین‏نامه ارتقای اعضای هیئت علمی و پیامدهای منفی حاصل از آن در زمینه تولید علم
    83-نگاهی به وضعیت دانش آفرینی در مراکز پژوهشی علوم انسانی مستقر در دانشگاه‌ها: مطالعه موردی
    84-نمایش برون­داد علمی و فعالیت­های پژوهشگران حوزه علوم پزشکی فعال در شبکه­ اجتماعی تحقیقاتی ریسرچ­گیت
    85-نويسندگان و انتشارات پراستناد در حوزه علم سنجی
    86-وضعیت استفاده از مخازن سازمانی برای دسترسی آزاد و سریع به علم تولید شده در دانشگاه های دولتی کشور
    87- وضعیت دستبرد علمی در کتابهای تألیفی فارسی در زمینه موضوعی فهرست نویسی
    88-وضعيت توليد علم ايران در زمينه علوم زيستي