کد خبر: 1611
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 22 ارديبهشت 1389 - 14:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نمايه شدن مجلات عربی در پايگاه استنادی علوم جهان اسلام

بخش قابل توجهی از  مجلات عربی در ISC تحلیل استنادی شده و  نزدیک به 70 مجله از مجلات  علمی کشورهای اسلامی در ISC دارای ضریب تاثیر می باشد.

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا)، بر اساس گزارش اداره همکاری های علمی بین المللی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(ISC) سرپرست این پایگاه اعلام کرد که نمایه شدن مجلات عربی در ISC از سال 2008 آغاز شده ، اما شروع نمایه سازی به سه سال قبل از آن یعنی تا سال 2005 نیز باز می گردد.

 
دکتر مهراد سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گزارش داد که از مجموع کشورهای اسلامی، 974 مجله عربی که اکثر آن ها توسط دانشگاهها، سازمان های تحقیقاتی و انجمن های علمی منتشر می شود توسط ISC خریداری شده است. خوشبختانه دوره های این ها کامل و کارگزاری که مسئول تهیه نشریات است با تعهد علمی به خریدهای خود اقدام لازم به عمل می آورد.

 طبق اظهار سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام فرآیند نمایه سازی استنادی در ISC فرآیندی است نسبتا طولانی که علاوه بر برنامه های نرم افزاری به خدمات نیروی انسانی و زمان قابل توجه احتیاج دارد. دکتر مهراد افزود: خوشبختانه بودجه قابل توجه ISC و مشارکت فرهیختگان کتابداری و اطلاع رسانی و متخصصان علوم و مهندسی کامپیوتر موجب شده است که بخش قابل توجهی از این مجلات در ISC تحلیل استنادی شده و امروز با خوشوقتی اعلام می کنم که نزدیک به 70 مجله از مجلات  علمی کشورهای اسلامی در ISC دارای ضریب تاثیر می باشد.

 ضریب تاثیر مجلات علمی کشورهای عربی به سردبیران این مجلات گزارش شده و درخواست گردیده که سردبیران این مجلات نمایه شدن مجلات خود را در ISC در بخش مشخصی از مجله جهت اطلاع خوانندگان خود درج کنند.

 در پایان دکتر مهراد اظهار داشت به زودی نشستی از سردبیران مجلات عربی کشورهای اسلامی جهت آشنایی با پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و روند تحلیل استنادی در شیراز برگزار خواهد شد.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: