کد خبر: 16121
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 مرداد 1393 - 09:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

«گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران» منتشر شد

منبع : لیزنا
 کتاب «گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران: نگاهی به شکل گیری، دستاوردها و چالش های توسعه علم اطلاعات و دانش شناسی» توسط انتشارات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری منتشر شد.
«گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران» منتشر شد

  به گزارش لیزنا، این کتاب توسط دکتر رحمت الله فتاحی، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، رضا رجبعلی بگلو و سمیه سادات آخشیک، دانشجویان دکترای رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، تالیف و به زیور طبع آراسته شده است.

 

 مطالب این کتاب در پنج بخش و ده فصل تنظیم شده است که از پیدایش و توسعه کتابخانه ها تا روند تحول آموزش، پژوهش و نشر؛ رشد فعالیت های حرفه ای؛ توسعه فضاهای مجازی و کاربرد فناوری اطلاعات و نگاهی به آینده رشته و حرفه در ایران را تحت پوشش قرار می دهد.

 

این کتاب می تواند به عنوان یک منبع مناسب به منظور معرفی رشته و حرفه و دستاوردهای آن به سایر افراد جامعه و بویژه دانشجویان خود رشته مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 در این کتاب اطلاعات نسبتاً دقیقی از فعالیت ها، تلاش های صورت گرفته و وضعیت کنونی نهادها و سازمان های کتابخانه ای بزرگ، انواع کتابخانه ها (عمومی، دانشگاهی، تخصصی، آموزشگاهی، روستایی، زندان و ....) و همچنین برخی از مهمترین فعالیت های انجام گرفته در حوزه های سنتی و نوین رشته ارائه شده است.

 

کتاب «گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران» در 564 صفحه توسط انتشارات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری منتشر شده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: