«گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران» منتشر شد

  به گزارش لیزنا، این کتاب توسط دکتر رحمت الله فتاحی، عضو هیأت علمی گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، رضا رجبعلی بگلو و سمیه سادات آخشیک، دانشجویان دکترای رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد، تالیف و به زیور طبع آراسته شده است.

 

 مطالب این کتاب در پنج بخش و ده فصل تنظیم شده است که از پیدایش و توسعه کتابخانه ها تا روند تحول آموزش، پژوهش و نشر؛ رشد فعالیت های حرفه ای؛ توسعه فضاهای مجازی و کاربرد فناوری اطلاعات و نگاهی به آینده رشته و حرفه در ایران را تحت پوشش قرار می دهد.

 

این کتاب می تواند به عنوان یک منبع مناسب به منظور معرفی رشته و حرفه و دستاوردهای آن به سایر افراد جامعه و بویژه دانشجویان خود رشته مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 در این کتاب اطلاعات نسبتاً دقیقی از فعالیت ها، تلاش های صورت گرفته و وضعیت کنونی نهادها و سازمان های کتابخانه ای بزرگ، انواع کتابخانه ها (عمومی، دانشگاهی، تخصصی، آموزشگاهی، روستایی، زندان و ....) و همچنین برخی از مهمترین فعالیت های انجام گرفته در حوزه های سنتی و نوین رشته ارائه شده است.

 

کتاب «گذری و نظری بر گذشته، حال و آینده کتابداری و اطلاع رسانی در ایران» در 564 صفحه توسط انتشارات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری منتشر شده است.