« کتاب ماه » فصلنامه شد

 

به گزارش لیزنا، مؤسسه خانه کتاب به منظور افزایش کیفیت نشریات کتاب ماه، تصمیم به انتشار فصلی نشریات خود کرده است. لذا، از ابتدای مهرماه 1393، فعالیت‏ های نقد و بررسی و حوزه موضوعی کتاب ماه کلیات در قالب «فصلنامه نقد کتاب اطلاع‏ رسانی و ارتباطات» ادامه خواهد یافت.

 

«فصلنامه نقد کتاب اطلاع ‏رسانی و ارتباطات» نشریه‏ ای است که با هدف اطلاع‏ رسانی، نقد و بررسی کتاب و کمک به ایجاد ارتباط خلاق و پویای بین پدیدآورندگان، متخصصان اطلاعات و ارتباطات، ناشران، کتابخوانان و دیگر فعالان عرصۀ فرهنگ و نشر کشور، از سوی مؤسسه خانه کتاب به صورت فصلی منتشر می‏ شود. فصلنامه اطلاعات و ارتباطات به نقد و بررسی کتاب‏ های منتشر شده در حوزه‏ های علم اطلاعات و دانش‏شناسی، ارتباطات و روزنامه‏ نگاری، منابع مرجع (نظیر دانشنامه‏ ها، کتابشناسی‏ ها و فهرست‏ ها، فرهنگ‏ ها و...)، و حوزه ‏های بین ‏رشته ‏ای مرتبط با حوزۀ اطلاع‏ رسانی و ارتباطات (مانند پژوهش، مدیریت دانش، سواد اطلاعاتي، جامعه اطلاعاتي، مالکيت فكري، اقتصاد دانش، اقتصاد نشر و رسانه، علم سنجی و وب ‏سنجي، هستي­ شناسي­ ها، سرقت علمی، بازيابي ماشيني اطلاعات، سایبرنتیک، آزادی دسترسی به اطلاعات، شبکه‏ های اطلاعاتی و...) می ‏پردازد.

 

گفتنی است، سیاست فصلنامه انتشار مقالات نقد و بررسی کتاب‏های روز منتشرشده (در یک فصل گذشته)، مقالات و یادداشت‏ های تحلیلی حوزۀ نشر علم اطلاعات و دانش ‏شناسی و ارتباطات است و انتشار مقالات نقد سال‏ های گذشته، در برنامه فصلنامه نیست.