کد خبر: 1675
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 ارديبهشت 1389 - 18:58

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همایش "مرور جریان های اطلاعاتی در اکوسیستم اطلاعاتی جهانی"

کارگروه دارای منافع خاص مسائل بین المللی اطلاعات SIG-III انجمن علوم اطلاعات و فناوری امریکا  (ASIS&T)، همایش سالانه خود را با موضوع "مرور جریان های اطلاعاتی در اکوسیستم اطلاعاتی جهانی" را با 6 موضوع  اصلی برگزار می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری کتابداری و اطلاع رسانی ایران (لیزنا) به نقل از وب سایت کارگروه  دارای منافع خاص مسائل بین المللی اطلاعات SIG-III انجمن علوم اطلاعات و فناوری امریکا  (ASIS&T)، این همایش بین المللی در شهر پتیسبورگ ایالت پنسیلوانیا در 22-27 اکتبر  2010  (30 مهر تا 5 آبان 1389) برگزار خواهد شد.

محورهای موضوعی اصلی و فرعی این همایش عبارتند از:

1. رفتار اطلاع یابی

نیازهای اطلاعاتی، جستجوی اطلاعات، شکاف اطلاعاتی و درک آسان سازی زمینه های مختلف از جمله کار، منافع یا فعالیت های زندگی روزانه توسط افراد یا گروه ها.

2. سازماندهی دانش

نمایه سازی، زبان های نمایه سازی، ساخت اصطلاحنامه، اصطلاحات، رده بندی اطللاعات در هر شکل، برچسب گذاری (حرفه ای، کاربرمدار، خودکار)، فیلتر کردن، ابر داده، استانداردهای ابرداده ای و معماری اطلاعات

3.  سیستم های اطلاعاتی، تعامل و طراحی

افراد چگونه از سیستم های اطلاعاتی استفاده می کنند و با آن کار می کنند. طراحی، استفاده و ارزیابی سیستم ها و تکنولوژی های اطلاعاتی تعاملی شامل رابط کاربر و الگوریتم ها، جستجو، بازیابی، تورق (مرور)، تجسم سازی و شخصی سازی.

4. مدیریت دانش و اطلاعات

خلق، انتقال، استفاده از دانش و اطلاعات در سطوح اجتماعی، شخصی، گروهی و سازمانی. سیستم هایی که دانش را سازماندهی، ذخیره، توزیع و استفاده می کنند

5. استفاده از اطلاعات

چگونه افراد دانش موجود را از منابع مختلف (علمی، انسانی، اخبار، خانواده، دوستان و همکاران)، انواع منابع اطلاعاتی (مقالات،کتاب ها، تصویری، صوتی، توییت ها (tweets)) و اماکن(محل کار، منزل و وسایل حمل و نقل)، رسانه (تلفن همراه، رایانه جیبی، کتابخانه دیجیتال) به منظور پیشبرد دانش، حل مشکلات، بهبود سواد اطلاعاتی و یادگیری باز هدف سازی می کنند.

6. اطلاعات و جامعه

مسائل اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، مسائل کپی رایت(حق مؤلف)، سیاست ها و قوانین، سیاست های ملی و بین المللی، شخصی سازی و امنیت، اقتصاد اطلاعات، حقوق فردی در برابر آزادی اطلاعات، نظارت ، جهانی شدن و گردش اطلاعات، جنبش ها ی کامپیوتری و انفورماتیک اجتماعی.

 

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک نمایید.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: