قدردانی رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران از دکتر جعفر مهراد

به گزارش لیزنا، رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران، دکتر سعید رضائی شریف آبادی در ارسال نامه ای از زحمات دکتر مهراد قدردانی کرد.

 

متن قدردانی ایشان بدین شرح است:

 

"به نام خدا

من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق

 

آقای دکتر جعفر مهراد از جمله اعضای جامعه حرفه ای کتابداری و اطلاع رسانی  به شمار می رود که خدمات شایسته و اثربخش ایشان در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی در طول بیش از سه دهه مایه مباهات  است.

 

تلاش ایشان برای توسعه فعالیتها و خدمات مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و نیز پایگاه استنادی جهان اسلام از خدمات اثر گذار ایشان به شمار می رود. ارتباط  وی با مسئولان نهادهای حکومتی  منجر به دستیابی به امکانات نرم افزاری (قانون و بودجه) و سخت افزاری برای توسعه مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و نیز پایگاه استنادی جهان اسلام  شده است.

 

تلاش برنامه ریزی شده ایشان برای استخدام شمار قابل توجهی از دانش آموختگان کتابداری و اطلاع رسانی در سازمان تحت مدیریت خود، اعزام شماری دانشجو برای ادامه تحصیل، برگزاری همایشهای ملی و منطقه ای، تاسیس تعدادی شعبه برای مرکز فوق در استانها و خارج از کشور، راه‌اندازی کرسی علم اطلاعات و دانش‌شناسی در جشنواره فارابی و چندین دوره مدیریت آن، ریاست کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی وزارت علوم، عضویت در شورای گسترش و کمیسیون نشریات علمی کشور و تسهیل فرایند چاپ مجلات علمی در داخل کشور از جمله خدمات ارزشمند  آقای دکتر مهراد است.  بی تردید نقش و اثربخشی این چهره ماندگار همواره در حرفه ما برجسته خواهد ماند.

 

خدمات دکتر مهراد، بخشی از خدمات جامعۀ حرفه ای ما به جامعۀ علمی کشور است و شایسته می بود ادامه خدمت وی را عضوی از اعضای همین جامعه برعهده گیرد.

 

انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ضمن آرزوی نیک فرجامی، تندرستی و ادامه توفیق خدمتگزاری در سنگری دیگر برای جناب آقای دکتر جعفر مهراد، امید دارد خداوند متعال به گستردگي رحمت و وسعت كرم خويش به این مدیر مدبر و متخصص متعهد پاداش خير عطا فرمايد.

 

دکتر سعید رضائی شریف آبادی

رئیس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران"