نخستین جلسه بررسی شکایات آزمون سال 91 نهاد برگزار می شود

 

به گزارش لیزنا، امین متولیان دبیر کمیته شکایات آزمون 1391 نهاد کتابخانه های عمومی کشور در یادداشتی ضمن اعلام تشکیل نخستین جلسه بررسی شکایات کارگروه در روز دوشنبه بیست و نهم دی با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و رسیدگی به تمامی شکایات رسیده عنوان کرد: «مهلت ثبت‏شکایت از آزمون استخدامی سال1391 ‌روز دوشنبه‌ بیست‌ و ‌دوم دی‌ماه به پایان رسید و 1208 نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این امر ثبت و درج کردند.»

 

متولیان در ادامه این یادداشت یادآور شده است: «طبق آمارهای کلی‌‌و اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت (4 نفر) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (109نفر) را دارند.»

 

در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «2/32 درصد از معترضان‌، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ 2/2 درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ 7/7 درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و 1/49 درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ 8/8 درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.»

 

متن کامل یادداشت در ادامه آمده است:

 

بسمه تعالی

 

مهلت " ثبت ‏شکایت از آزمون استخدامی سال1391 " ‌روز دوشنبه‌ بیست‌ و ‌دوم دی‌ماه به پایان رسید و 1208 نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این امر ثبت و درج کردند. اکنون همکاران سخت کوش‌ام در اداره کل فناوری اطلاعات، که راه اندازی و مدیریت کم نقص این سامانه نتیجه تلاش فشرده و متراکم آنهاست، به گردآوری، دسته بندی و آماده سازی اطلاعات ثبت شده برای ارائه به کارگروه بررسی شکایات، مشغول اند.

طبق آمارهای کلی‌‌و اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت ( 4 نفر ) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (109نفر) را دارند .

32/2 درصد از معترضان‌، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ 2/2 درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ 7/7 درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و 1/49 درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ 8/8 درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.

به خواست خداوند منٌان، نخستین جلسۀ بررسی شکایات کارگروه در روز دوشنبه بیست و‌ نهم ‌دی‌ماه با حضور نماینده محترم سازمان بازرسی کل کشور برگزار می‌شود و در آن براساس ضوابط و معیارهای مشخص شده، یکایک شکایات مجال طرح و بررسی دقیق می یابند .

 

در آستانه آغاز فرآیند بررسی شکایات، یادآوری چند نکته در این مجالِ مکتوب لازم است:

 

1-     حجم ثبت شکایات به نسبت بالاست و در نتیجه رسیدگی و بررسی آنها زمانی طولانی نیاز دارد. سعی می‌کنیم که با تشکیل جلسات فشرده، زمان انتظار معترضان محترم را کوتاه تر کنیم.

2-     "مراجعه حضوری"، هیچ دلیل و منطقی ندارد؛ لذا از داوطلبان ارجمند تقاضا دارم تا به تلاش همکاران خود اعتماد کرده و تا پایان بررسی ها حضوراً مراجعه نکنند.

3-     هیچ نتیجه ای تا بررسی آخرین شکایت وارده اعلام نمی شود. سعی ما بر آن است که همه شکایت ها که از هر مسیر و مجرایی به نهاد رسیده، بررسی شوند؛ اما اولویت در بررسی و رسیدگی‌، شکایت های ثبت شده در سامانه است.

4-     با همکاری و همراهی همکاران محترم اداره کل اداری و همچنین فناوری اطلاعات نهاد، تمامی سوابق مرتبط و موثر برای معترضان تجمیع و در حال تکمیل بوده و بر اساس متغیر های مبنایی در فرآیند بررسی (رتبه، تراز نمره، ظرفیت اعلامی‌سال91، نوعِ شکایت) دسته بندی های لازم، به منظور تسریع و تدقیق در امر بررسی، در حال انجام است.

5-     به رغم همه این تمهیدها و تدبیرها ، " لطف خداوند " عامل اصلی و اساسی برای کسب توفیق در اجرای عدالت و رعایت انصاف است که به دعای خیر شما بزرگواران حاصل می شود ؛ انشاالله .

 

                                                                              امین متولیان

                                                    دبیر کمیته بررسی شکایات آزمون سال 1391