به گزارش لیزنا، امین متولیان دبیر کمیته شکایات آزمون 1391 نهاد کتابخانه های عمومی کشور در یادداشتی ضمن اعلام تشکیل نخستین جلسه بررسی شکایات کارگروه در روز دوشنبه بیست و نهم دی با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور و رسیدگی به تمامی شکایات رسیده عنوان کرد: «مهلت ثبتشکایت از آزمون استخدامی سال1391 روز دوشنبه بیست و دوم دیماه به پایان رسید و 1208 نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این امر ثبت و درج کردند.»
متولیان در ادامه این یادداشت یادآور شده است: «طبق آمارهای کلیو اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت (4 نفر) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (109نفر) را دارند.»
در بخش دیگری از این یادداشت آمده است: «2/32 درصد از معترضان، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ 2/2 درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ 7/7 درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و 1/49 درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ 8/8 درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.»
متن کامل یادداشت در ادامه آمده است:
بسمه تعالی
مهلت " ثبت شکایت از آزمون استخدامی سال1391 " روز دوشنبه بیست و دوم دیماه به پایان رسید و 1208 نفر شکایت خود را در سامانه ویژه این امر ثبت و درج کردند. اکنون همکاران سخت کوشام در اداره کل فناوری اطلاعات، که راه اندازی و مدیریت کم نقص این سامانه نتیجه تلاش فشرده و متراکم آنهاست، به گردآوری، دسته بندی و آماده سازی اطلاعات ثبت شده برای ارائه به کارگروه بررسی شکایات، مشغول اند.
طبق آمارهای کلیو اولیه استخراج شده از سامانه، استان گیلان کمترین تعداد شکایت ( 4 نفر ) و استان های آذربایجان شرقی و اصفهان بیشترین تعداد شاکیان و معترضان (109نفر) را دارند .
32/2 درصد از معترضان، به نتیجه آزمون علمی اعتراض کرده اند؛ 2/2 درصد اعلام کرده اند در آزمون پذیرفته شده اما به مصاحبه دعوت نشده اند؛ 7/7 درصد گفته اند که پس از مصاحبه به دلیل تغییر شرایط آزمون بکارگیری نشده اند و 1/49 درصد از شاکیان آزمون اعلام کرده اند که به مصاحبه دعوت شده اما به کار گرفته نشده اند؛ 8/8 درصد نیز گزینه سایر موارد را انتخاب کرده اند.
به خواست خداوند منٌان، نخستین جلسۀ بررسی شکایات کارگروه در روز دوشنبه بیست و نهم دیماه با حضور نماینده محترم سازمان بازرسی کل کشور برگزار میشود و در آن براساس ضوابط و معیارهای مشخص شده، یکایک شکایات مجال طرح و بررسی دقیق می یابند .
در آستانه آغاز فرآیند بررسی شکایات، یادآوری چند نکته در این مجالِ مکتوب لازم است:
1- حجم ثبت شکایات به نسبت بالاست و در نتیجه رسیدگی و بررسی آنها زمانی طولانی نیاز دارد. سعی میکنیم که با تشکیل جلسات فشرده، زمان انتظار معترضان محترم را کوتاه تر کنیم.
2- "مراجعه حضوری"، هیچ دلیل و منطقی ندارد؛ لذا از داوطلبان ارجمند تقاضا دارم تا به تلاش همکاران خود اعتماد کرده و تا پایان بررسی ها حضوراً مراجعه نکنند.
3- هیچ نتیجه ای تا بررسی آخرین شکایت وارده اعلام نمی شود. سعی ما بر آن است که همه شکایت ها که از هر مسیر و مجرایی به نهاد رسیده، بررسی شوند؛ اما اولویت در بررسی و رسیدگی، شکایت های ثبت شده در سامانه است.
4- با همکاری و همراهی همکاران محترم اداره کل اداری و همچنین فناوری اطلاعات نهاد، تمامی سوابق مرتبط و موثر برای معترضان تجمیع و در حال تکمیل بوده و بر اساس متغیر های مبنایی در فرآیند بررسی (رتبه، تراز نمره، ظرفیت اعلامیسال91، نوعِ شکایت) دسته بندی های لازم، به منظور تسریع و تدقیق در امر بررسی، در حال انجام است.
5- به رغم همه این تمهیدها و تدبیرها ، " لطف خداوند " عامل اصلی و اساسی برای کسب توفیق در اجرای عدالت و رعایت انصاف است که به دعای خیر شما بزرگواران حاصل می شود ؛ انشاالله .
امین متولیان
دبیر کمیته بررسی شکایات آزمون سال 1391